تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهاقتصاد
  • کد خبر : 30356
  • تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
  • پ

    اختلال در روند عرضه بنزین در کشور + ماجرای هک بیلبوردها

    به دنبال بروز اختلال، جایگاه های سوخت در استان های مختلف کشور از مدار توزیع سوخت سهمیه ای خارج شدند، هم اکنون توزیع سوخت به صورت آزاد در حال انجام است.

    به گزارش عصر گیلان، جایگاه های سوخت در استان های مختلف کشورمان از ساعتی پیش با اختلال در توزیع سوخت با نرخ سهمیه کارت سوخت رو به رو شدند که این موضوع مشکلاتی را برای مردم رقم زده است.

    گزارش خبرنگاران خبرگزاری مهر از شهرهای شمالی از ساری، آمل، بابل، نوشهر، رامسر و چالوس در مازندران حکایت از تعطیلی پمپ های بنزین و ازدحام مردم است. همچنین در استان گیلان به رغم عدم ارائه خدمات، اما نیروهای فعال در پمپ بنزین و جایگاه های سوخت پاسخگوی مردم هستند.

    در توابع استان تهران اعم از ورامین، قرچک، تهران، ری، اسلامشهر و شهریار هم با وجود قطع سامانه توزیع سوخت همچنان سوخت به صورت آزاد عرضه می شود.

    در استان فارس نیز گزارش های مشابهی رسیده است به طوری که در برخی جایگاه های عرضه سوخت شاهد ازدحام خودروها هستیم.

    مشاهدات میدانی خبرنگاران در ارومیه و سایر شهرستان های آذربایجان غربی حاکی از اختلال در جایگاه های عرضه سوخت است، و در برخی موارد نیز حتی به صورت آزاد هم امکان سوخت گیری وجود ندارد.

    در گزارش های میدانی خبرگزاری ایرنا نیز آمده است؛ اختلال در سامانه هوشمند سوخت و دریافت بنزین که از ظهر امروز در سراسر کشور آغاز شده، باعث تراکم خودروها و موتورسیکلت ها در پمپ بنزین ها شده است.

    این اختلال باعث شد کارت های سوخت در سامانه شناسایی نشود و دریافت بنزین با مشکل مواجه باشد.

    اگرچه در ابتدای امر اعلام شد که سوخت گیری با نرخ آزاد امکان پذیر است، اما مشاهدات ایرنا نشان می دهد که پمپ بنزین ها امکان ارایه سوخت حتی به قیمت آزاد را نیز ندارند و سوخت رسانی به طور کامل متوقف است.

     

    وزیر کشور: اختلال در ارائه خدمات پمپ‌ بنزین ها به زودی رفع می شود

    احمد وحیدی وزیر کشور تاکید کرد: اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه ای است و به زودی رفع می شود. وی با تاکید بر اینکه هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد، گفت: مردم نگرانی نداشته باشند.

    در پی توقف فعالیت برخی از جایگاه های عرضه سوخت کشور در روز جاری اطلاعیه‌ای از سوی روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در برخی استان‌ها صادرشده است.

     

    واکنش وزارت نفت

    اداره کل روابط عمومی وزارت نفت هم با صدور اطلاعیه‌ای درباره مشکل فنی ایجاد شده در سامانه کارت هوشمند سوخت اعلام کرد: در پی مشکل فنی ایجاد شده در سامانه کارت هوشمند سوخت، از صبح امروز استفاده از کارت سوخت در جایگاه های عرضه سراسر کشور دچار وقفه شده است؛ اما طبق اطلاعات به دست آمده از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هم اکنون سوخت گیری در جایگاه های عرضه مشکلی ندارد و با وجود خارج شدن سامانه هوشمند سوخت از مدار، مردم می‌توانند با قیمت آزاد سوخت گیری کنند. کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در حال بررسی مشکل فنی ایجاد شده و رفع آن هستند و این اطمینان به هموطنان عزیز داده می شود که هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت ایجاد نخواهد شد.

     

    ماجرای هک بیلبوردهای تبلیغاتی چیست؟

    همچنین تعدادی از تابلوهای شهری در برخی شهرها از جمله کرج و اصفهان و همچنین تابلوهای جایگاه های سوخت، امروز به دلیل هک شدن سراسری مطالبی را منتشر کردند.

    سید علی معرک نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان نیز در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال بررسی این موضوع در اصفهان هستیم، اظهار داشت: اطلاعات تکمیلی را تا ساعاتی دیگر در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد.

    سرهنگ جواد درستکار، رئیس مرکز اطلاع رسانی فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز به خبرنگار مهر گفت: برای بررسی این موضوع باید نهادهای مسئول از جمله شهرداری و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به پلیس فتا اعلام شکایت کنند تا این موضوع در دست بررسی قرار گیرد.

    وی اضافه کرد: تاکنون در این زمینه اعلام شکایتی نشده است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک

    مطالب مرتبط

    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر