تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهاقتصاد
  • کد خبر : 32165
  • تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
  • پ

    ۲ پروژه برقی گیلان با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد

    بطور همزمان ۲ پروژه افزایش ظرفیت انرژی برق در شهرستان های انزلی و املش با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال صبح امروز چهارشنبه با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

    به گزارش عصر گیلان، در مراسم امروز ۲ پروژه ترانسفورماتورهای افزایش ظرفیت توان برق شهرستان های انزلی و املش با ۲۴۰ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال اعتبار با حضور استاندار گیلان در شهرستان های انزلی و املش افتتاح شد.

    پروژه پست “بی بی حوریه” انزلی از ۲ و ۳۰ مگاآمپر به ۲ و ۴۰ مگاآمپر با اعتبار ۲۲۰ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر و پروژه افزایش ظرفیت پست املش از ۲ و ۱۵ مگاآمپر به ۲ و ۳۰ مگاولت آمپر با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۶ میلیون ریال با اشتعالزایی برای ۲۰ نفر افتتاح شد.

    استاندار گیلان در آیین افتتاح این ۲ پروژه زیرساختی در حوزه انرژی که در شهرستان انزلی به طور متمرکز انجام شد اظهار داشت: اجرای پدافند غیرعامل در استان موضوعی محوری برای ارائه خدمات مستمر است، زیرا امکانات زیربنایی و زیرساختی مانند برق ارتباط تنگاتنگی با زندگی مردم دارد.

    اسدالله عباسی با اشاره به اینکه امروزه زندگی مردم متاثر به استفاده از زیر ساخت‌ها است، تصریح کرد: اکثر شبکه های برق در استان گیلان فرسوده می باشد که نیاز به بازسازی گسترده دارد.

    وی پدافند غیرعامل را مقابله با حوادث و تهدیدات دانست و گفت: باید آماده دفاع از خود در برابر مشکلات باشیم و زیرساخت های استان را در همه زمینه ها از جمله در بخش های حمل و نقل دریایی، زمینی، هوایی و ریلی، هدایت آبهای سطحی، سدسازی، تنظیم آب و آب بندانها، پسماند،‌ محیط زیست، بیولوژیکی، انباشت زباله استحکام بخشیم.

    استاندار گیلان توجه به اولویت های مردم را امری مهم و حیاتی دانست و اظهار داشت: پروژه های زیربنایی در استان باید با سرعت بیشتری به بهره برداری برسند.

    معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل نیز گفت: طرح های پدافند غیر عامل در استان گیلان از بین ۲۰۰ پروژه عملیاتی مستخرج کشور دارای رتبه ممتاز است.

    رضا کلهر ادامه داد: استان گیلان طی سالهای گذشته نیز در پدافند غیرعامل به لحاظ اجرای طرح ها از استانهای پیشرو و پیشتاز بوده است.

    مدیرعامل برق منطقه ای گیلان نیز با بیان اینکه این پروژه ها در طرح جامع پدافند غیرعامل تعریف شده بود، گفت: با افتتاح این ۲ پروژه ظرفیت ترانسفورماتورهای انزلی از ۶۰ به ۸۰ مگاولت و پست املش نیز ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

    بهمن داراب زاده ادامه داد: این ۲ پروژه به دست متخصیصن استان با موفقیت کامل اجرا و در مدار قرار گرفته است.

    وی گفت: بزودی خط چهار مداره رشت – انزلی – پره سر که با مشکلاتی روبرو بوده است در مدار قرار می گیرد و در سلیمانداراب نیز پست ۶۳ مگاولت در دست اجر می باشد.

    استان گیلان دارای ۱۲ نیروگاه برق با قدرت ۲ هزار و ۸۵۵ مگاوات است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایرنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر