تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 43719
  • تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
  • پ

    گیلان در هفته ای که گذشته: ابلاغ ثبت ملی ۱۴ اثر میراث فرهنگی تا ۲ رقمی شدن آمار کرونا

    گیلان طی هفته گذشته شاهد رویدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های گوناگون بود که ابلاغ ثبت ملی ۱۴ اثر میراث ناملموس، معرفی مدیرکل جدید آموزش و پرورش و رئیس صنعت، معدن و تجارت و همچنین ۲ رقمی شدن آمار بستری مبتلایان به کرونا از مهمترین این اخبار بود.

    به گزارش عصر گیلان، تالاب بندرانزلی برای سومین بار در سال جاری دچار حریق شد که این آتش سوزی نیز بنا به گفته کارشناسان و افراد محلی، عمدی بود که طبق شواهد محلی حریق تالاب انزلی ساعت ۱۱:۱۵ روز جمعه در روستای شیجان خمام آغاز شد و به جهت وزش باد گرم که از سمت تالاب به سوی دریا بود دامنه آتش سوزی را به روستاهای اطراف انزلی در شانگهای پرده، لیجارکی و طالب آباد و شهرک صنعتی حسن رود گسترش داد.

    علت این حادثه مانند ۲ آتش سوزی قبل عمدی و به قصد تصرف اراضی تالابی صورت گرفت و این طمع سودجودیی ۷۰ درصد محدوده ۱۰۰ هکتاری اراضی ملی چسبیده به تالاب بین المللی انزلی را طعمه حریق کرد.

    تالاب بین المللی انزلی در سال ۱۴۰۰ شاهد سه آتش سوزی بزرگ بود که اولین آن در سوم شهریورماه امسال اتفاق افتاد و پنج هکتار از نیزارهای روستای شانگهای پرده انزلی در آتش سوخت. حریق بعدی تالاب در هشتم شهریور ماه صورت گرفت و در آن ۱۲ هکتار از نیزارهای منطقه چراغ پشتان انزلی طعمه حریق شد و این حریق ها به قصد تصرف اراضی و توسط سودجویان انجام شد.

     

    آغاز هفته با خسارت بادگرم

    علاوه بر آتش سوزی در تالاب بندرانزلی و خاموش شدن آن ، وزش شدید بادگرم در گیلان نیز خسارات زیادی را برجای آورد که طبق نظر کارشناسان، برآورد اولیه از این خسارات ۱۰ میلیارد تومان برآورد شد.

    عباس صابر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه وزش باد گرم درحوزه زیربنایی و مسکونی خساراتی را در استان برجای گذاشت، افزود: بیشترین خسارت ناشی از وزش باد گرم شدید در شهرستان های تالش، فومن و رودسر در بخش زیربنایی و آسیب به سربندی منازل مسکونی گزارش شده که برآورد اولیه خسارت در منازل مسکونی مردم استان چهار میلیارد تومان و بخش زیربنایی نیز بیش از پنج میلیارد تومان و در مجموع حدود ۱۰ میلیارد تومان عنوان شد.

    در پی وزش باد شدید خسارت هایی به سربندی های منازل مسکونی و تاسیسات زیربنایی استان وارد شد از جمله اینکه طی ۲ روز قبل جمعه گذشته ۶ مورد حریق در شهرستان رضوانشهر اتفاق افتاد که ٢ مورد در شهر رضوانشهر و ٤ مورد در روستاهای بخش مرکزی روی داد.

    همچنین ۲ مورد آتش سوزی پوشش گیاهی در روستاهای سوستان پشته و گردکرف (در بخش مرکزی) لاهیجان نیز گزارش شد که سطحی بود و در دقایق اولیه مهار شد، همچنین ساعت ۲ بامداد جمعه گذشته هشت باب مغازه در محله اسپیلی شهر دیلمان نیز طعمه حریق شد که از این تعداد ۶ باب مغازه گرفتار حریق شدید و ۲ باب مغازه دچار حریق سطحی شدند، ۷۰ درصد محدوده ۱۰۰ هکتاری اراضی ملی چسبیده به تالاب بین المللی انزلی طعمه حریق شد و یک مورد حریق نیز در باغ فندق یکی از اهالی روستای یرشلمان اتفاق افتاد.

    طی جمعه گذشته بیشترین وزش باد در اسب وونی با ۱۳۵ کیلومتر در ساعت در استان اتفاق افتاد و سرعت وزش باد در جیرنده به ۱۱۹ کیلومتر در ساعت، لاهیجان ۷۶ کیلومتر در ساعت و املش و منجیل ۷۲ کیلومتر در ساعت، فومن ۵۴ کیلومتر در ساعت و رشت به ۴۰ کیلومتر و انزلی و تالش به ۳۲ کیلومتر در ساعت رسید.

     

    مدیرکل جدید آموزش و پرورش گیلان معرفی شد

    دیگر خبر مهم هفته گذشته گیلان، انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش این استان بود که با حکم یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمد فائزی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان گیلان معرفی شد و از زحمات محمد رحمتی مدیرکل پیشین قدردانی به عمل آمد.

     

    آغاز فعالیت خط جدید تردد کامیون‌های ترانزیتی در گمرک آستارا

    سرپرست فرمانداری آستارا از آغاز فعالیت خط جدید تردد کامیون‌های ترانزیت خارجی با هدف کاهش بار ترافیکی و تسهیل در انجام مراودات تجاری در گمرک این شهرستان خبر داد.

    عنایت رضایی‌پور گفت: رفع موانع و مشکلات مرز زمینی آستارا در حوزه گمرک ضرورت دارد و گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی کشور بازی می کند.

    وی بیان کرد: با مکاتبات و پیگیری های مداوم امروز شاهد راه اندازی قسمتی از پروژه محوطه سازی کامیون های ترانزیت خارجی و کاهش قابل توجه ترافیک کامیون ها در سطح شهر هستیم و برای این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و به زودی یک دستگاه باسکول و یک دستگاه ایکس ری پیشرفته نیز به مجموعه گمرک اضافه خواهد شد.

    وی با اشاره به کاهش قابل توجه ترافیک کامیون های ترانزیت خارجی در خیابان های این شهرستان اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی مجموعه دولت و به خصوص گمرک در شهرستان، امروز شاهد کاهش قابل توجه حجم کامیون ها در سطح شهرستان هستیم و مشکلات این حوزه برای رفاه و آسایش مردم طبق وعده داده شده در کمترین زمان ممکن به حداقل رسید.

     

    پیروزی نمایندگان گیلان در هفته بیستم لیگ دسته یک

    پیروزی تیمهای فوتبال شهرداری بندرآستارا و ملوان در هفته بیستم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور نیز، خبر خوش ورزشی در هفته گذشته برای گیلان بود که این ۲ نماینده این استان توانستند حریفان خود را شکست دهند.

    در جریان این رقابتها، تیم شهرداری بندرآستارا در یک دیدار خانگی برابر تیم ماشین سازی تبریز با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید تا چهارمین پیروزی متوالی خود را جشن بگیرد و همچنن روند رو به رشد این تیم با پایان رافت ادامه یابد.

    تیم فوتبال ملوان انزلی دیگر نماینده استان گیلان نیز در هفته بیستم این مسابقات در یک بازی خارج از خانه در شیراز رو در روی تیم قشقایی قرار گرفت که در نهایت با نتیجه یک بر صفر حریفش را شکست داد.

    ملوانان با این پیروزی خارج از خانه، با حفظ صدرنشینی خود یک گام دیگر به کسب مقام قهرمانی و همچنین صعود به رقابتهای لیگ برتر نزدیکتر شدند.

    با پایان یافتن هفته بیستم رقابتهای لیگ دسته اول کشور، ملوان با ۴۶ امتیاز در صدرجدول قرار دارد و همچنین تیم فوتبال شهرداری بندراستارا نیز با کسب ۳۰ امتیاز در رتبه ششم جدول قرار گرفت.

    در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان ، ۱۸ تیم حضور دارند که به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت در یک گروه با هم رقابت می‌کنند که تیمهای ملوان و شهرداری آستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.

     

    مراتب ثبت ملی ۱۴ اثر میراث ناملموس به استاندار گیلان ابلاغ شد

    بر اساس اعلام اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان مراتب ثبت ملی ۱۴ اثر میراث ناملموس فرهنگی توسط علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان ابلاغ شد.

    در نامه قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور به دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان آمده است:

    «در اجرای ماده ۱ از قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مصوب سال ۱۳۸۲ و مواد ۱۱ و ۱۲ از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ و مواد ۲ و ۳ آئین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۸۷/۱۱/۶ هیأت محترم وزیران و با رعایت مقررات آیین‌نامه اجرایی مذکور، میراث‌فرهنگی ناملموس با عنوان «مهارت سنتی تهیه کلوچه فومن» به شماره ۲۴۹۳، «مهارت‌های سنتی ساخت و نواخت تنبوره تالش» به شماره ۲۴۹۴، «مهارت دوخت لباس قاسم آبادی در شرق گیلان» به شماره ۲۴۹۵، «مهارت تهیه جوکول و کارکردهای فرهنگی آن» به شماره ۲۴۹۶، «مهارت سنتی دوخت عروسک ویو و باورهای مربوط به آن» به شماره ۲۴۹۷، «مهارت سنتی ساخت گمج» به شماره ۲۴۹۸، «مهارت ساخت عروسک جارو گیشه» به شماره ۲۴۹۹، «تصنیف میرزا کوچک خان جنگلی» به شماره ۲۵۰۰، «مهارت سنتی تهیه اربادوشاب (امبرا دشا)» به شماره ۲۵۰۱، «مهارت سنتی ساخت عروسک ماسوله» به شماره ۲۵۰۲، «شیوه تهیه سنتی درار، دلار یا دلال (نمک سبز گیلانی)» به شماره ۲۵۰۳، «آیین زار زار» به شماره ۲۵۰۴، «آیین ورزه امشته» به شماره ۲۵۰۵ در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱ به ثبت رسیده است. هرگونه اقدام که موجب حفظ و احیای این میراث شود، مورد تأکید است.»

    همچنین پیش از این علی‌اصغر مونسان وزیر سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای مشابه به استاندار وقت گیلان، میراث‌فرهنگی ناملموس با عنوان «مهارت پخت سنتی نان تمیجان» را که به شماره ۲۴۰۰ در تاریخ ۱۴۰۰/۴/۱ در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده است، ابلاغ کرده بود.

     

    تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه نوروز در گیلان

    با نزدیک شدن به روزهای پایان سال، طرح ویژه تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه نوروز ۱۴۰۱ و ماه مبارک رمضان در گیلان به اجرا درآمد. سهراب عاقبتی مدیرکل دامپزشکی گیلان در این خصوص اظهار داشت: طرح ویژه بازرسی و کنترل مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به منظور تشدید اقدامات نظارتی و با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان از چهاردهم ماه جاری از سوی اداره کل دامپزشکی استان گیلان به اجرا درآمده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

    وی بیان داشت: برنامه تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی، خودروهای ویژه حمل فرآورده خام دامی و رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها و سایر اماکن در گیلان که از فرآورده‌های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می‌شود، با هدف ارتقای بهداشت و سلامت عمومی به اجرا درآمد.

    مدیرکل دامپزشکی استان گیلان خاطر نشان کرد: در اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه نوروز ۳۶ اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، بسته‌بندی، توزیع “حمل و نقل” و عرضه فرآورده های خام دامی در استان بازدید می‌کنند.

     

    کارت بازی یزدانی و مرادمند برای ملوان صادر شد

    دیگر خبر مهم ورزشی هفته گذشته در گیلان، حضور سیاوش یزدانی و محمدحسین مردامند ۲ مدافع استقلال تهران در ملوان بود که این ۲ بازیکن برای گذراندن دوران خدمت سربازی خود، به ملوان پیوستند و کارت بازی این ۲ مدافع مستحکم استقلال برای حضور در تیم فوتبال ملوان بندرانزلی صادر شد.

    پس از کش و قوس‌های فراوان در خصوص آخرین وضعیت خدمت سربازی ۲ مدافع تاثیرگذار تیم فوتبال استقلال تهران، بالاخره سیاوش یزدانی و محمدحسین مردامند به تیم ملوان پیوستند و از عصر روز یکشنبه تمرینات خود را با این تیم شهرستانی آغاز کردند.

    البته حضور یزدانی و مرادمند در تمرین ملوان، با استقبال گرم تعداد اندک طرفداران حاضر ملوان در این تمرین نیز مواجه شد و این ۲ مدافع، مورد تشویق هواداران ملوان نیز قرار گرفتند.

    این ۲ مدافع مستحکم استقلال تهران برای گذارندن خدمت سربازی به عضویت تیم ملوان بندرانزلی درآمدند و به گفته مسئولان باشگاه ملوان نیز، کارت بازی این ۲ بازیکن نیز صادر شد و در صورت صلاحدید کادرفنی ، یزدانی و مرادمند می توانند در بازی آینده ملوان در ترکیب این تیم قرار گیرند.

     

    سه عنوان برتر نخستین جشنواره ملی تئاتر از آن گیلان شد

    سه عنوان برتر و یک شایسته تقدیر با رای هیات داوران نخستین جشنواره ملی تئاتر از آن استان گیلان شد که با توجه به رای هیات داوران در طراحی لباس، محبوبه درویشی از کانون فرهنگی و تربیتی شهید کامیات شهرستان لنگرود برای اثر “زال و سیمرغ” عنوان دوم اولین جشنواره ملی تئاتر را به دست آورد.

    همچنین زهرا هدایتی در بازیگری از کانون حضرت زینب ناحیه ۲ رشت مقام سوم جشنواره تئاتر درسی را کسب کرد و در طراحی لباس “سمیه رحیمی” برای نمایش هدهد شایسته تقدیر شناخته شد.

    پیش از این ۵۸۳ اثر از دانش‌آموزان گیلان به جشنواره ملی تئاتر درسی مستقر در بندرعباس ارسال شده بود که پس از ارزیابی داوران ۲ اثر شامل نمایش هدهد زهره کفایتی از دبستان کوثر رشت و نمایش زال و سیمرغ نسترن لطیفی از دبستان شاهد میرحق پرست به این جشنواره راه یافت.

    استان گیلان در تعداد آثار ارسالی در مرحله نهایی نخستین جشنواره کشوری تئاتر درسی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی پایه‌های چهارم، پنجم و ششم بعد از استان هرمزگان با سه اثر کمتر توانست در جایگاه دوم قرار گیرد.

     

    آمار بستری روزانه کرونا در گیلان ۲ رقمی شد

    براساس تازه‌ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان بسترهای روزانه مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این استان از جمعه گذشته به طور مستمر مسیر کاهشی را دنبال کرده و طی ۲۴ ساعت اخیر به ۷۱ نفر رسیده است.

    در حالی شمار بیمار بستری روزانه مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان به زیر یکصد نفر رسیده است که در خلال موج ششم آمارهای بستری روزانه در این استان سه رقمی بود. تعداد مبتلایان بستری به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان نیز پس از یک ماه روند افزایشی، تقریباً از بیست و هشتم ماه گذشته “بهمن” کاهشی شد و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

    بر اساس آمار روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، ۳۸۹ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ بیمار بستری شدند. تعداد بیماران بدحال بستری در بیمارستان های استان گیلان نیز ۷۷ نفر عنوان شده‌است، شهرستان‌های رضوانشهر، شفت، ماسال، فومن و رودبار در وضعیت بسیار پرخطر کرونایی “قرمز” قرار دارند.

     

    آمار بستری روزانه کرونا در گیلان ۲ رقمی شد

    براساس تازه‌ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان بسترهای روزانه مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این استان از جمعه گذشته به طور مستمر مسیر کاهشی را دنبال کرده و طی ۲۴ ساعت اخیر به ۷۱ نفر رسیده است.

    در حالی شمار بیمار بستری روزانه مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان به زیر یکصد نفر رسیده است که در خلال موج ششم آمارهای بستری روزانه در این استان سه رقمی بود. تعداد مبتلایان بستری به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان نیز پس از یک ماه روند افزایشی، تقریباً از بیست و هشتم ماه گذشته “بهمن” کاهشی شد و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

    بر اساس آمار امروز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، ۳۸۹ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ بیمار بستری شدند. تعداد بیماران بدحال بستری در بیمارستان های استان گیلان نیز ۷۷ نفر عنوان شده‌است، شهرستان‌های رضوانشهر، شفت، ماسال، فومن و رودبار در وضعیت بسیار پرخطر کرونایی “قرمز” قرار دارند.

     

    چهارشنبه سوری و اخطار پلیس

    با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و فرا رسیدن آخرین چهارشنبه سال، تعدادی از افراد با استفاده از مواد محترقه و آتش زا، نه تنها نظم جامعه را بر هم می زنند بلکه باعث آسیب دیدگی خود و سایر مردم می شوند که این آسیب دیدگی‌ها و همچنین سوختگی‌های شدید از پرتاب مواد آتش‌زا و مواد محترقه، گاهی اوقات نیز منجر به مرگ می شود.

    اما سرهنگ حسین حسن‌پور جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به نزدیک شدن روزهای پایانی سال و چهارشنبه سوری گفت: پلیس با افرادی که ناامنی ایجاد می‌کنند و یا آرامش مردم را برهم بزنند، به شدت برخورد می‌کند که عزم پلیس و دستگاه قضایی امسال اراده جدی است و افرادی که بخواهند به گونه ای ایجاد نا امنی کنند و آرامش مردم را بر هم بزنند،به شدت برخورد می کنیم.

    وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۸۱۸ هزار انواع مواد محترقه در استان کشف و حدود ۹۰ نفر از کسانی که در خرید و فروش و حمل و نقل این مواد دست داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.

    سرهنگ حسن پور با بیان اینکه بیش از ۹۶ درصد نسبت به سال گذشته دستگیری در این بخش بیشتر بوده است از مردم خواست تا از فرزندان خود مراقبت های لازم را داشته باشند تا به هیچ عنوان دنبال این مواد انفجاری نروند.

    سال گذشته ۲۴ نفر در حوادث آتش سوزی در گیلان مصدوم شدند

     

    انتصاب رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان

    انتصاب و معرفی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز یکی از اخبار مهم روزهای پایانی هفته گذشته بود که سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت طی حکمی تیمور پورحیدری را به عنوان رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان منصوب کرد.

    تیمور پورحیدری اصالت گیلانی دارد و از مدیران ستادی وزارت صنعت و معدن بوده و سابقه معاونت پشتیبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران و همچنین ریاست سازمان بازرگانی استان البرز را در کارنامه دارد.

    پیش از این فرهاد دلق پوش ریاست صنعت، معدن و تجارت استان را برعهده داشت.

     

     

    هشدار استاندار گیلان درباره افزایش قیمت در بازار عید

    دیگر دغدغه مردم در روزهای پایانی سال، افزایش بی‌رویه قیمتها است اما استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت حضور مستمر ناظران و بازرسان در بازار گفت: هیچ افزایش قیمتی برای کالاها تا پایان سال پذیرفتنی نیست.

    اسدالله عباسی در جلسه مشترک کارگروه تنظیم و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اظهار داشت: هیچ گونه افزایش قیمت در کالاهای مختلف در آستانه سال نو پذیرفتنی نیست؛ در عین حال مردم باید فرآیندی منطقی بین قیمت کالا و ارزش واقعی آن حس کنند.

    وی با اشاره به حضور مسافران در ایام تعطیلات عید نوروز در نقاط مختلف گیلان و لزوم خدمات رسانی مناسب با رعایت توصیه های بهداشتی به مسافران نوروزی بیان کرد: مردم گیلان همیشه به میهمان نوازی شهرت داشته اند و شایسته است اخلاق حسنه در پذیرایی توسط بخش های دولتی خدمات رسان و نیز بخش خصوصی ارائه کننده کالا و خدمات در ایام نوروز، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

    نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر حضور مداوم ناظران و بازرسان در بازار طی ایام عید نوروز در همه شهرستان‌های گیلان تاکید کرد.

    عباسی با تاکید بر اینکه فرمانداران کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار را در شهرستان ها تشکیل دهند، گفت: فرمانداران برای جذب کالاهای اساسی توزیعی دولت همانند شکر، روغن، مرغ منجمد، تخم مرغ و نیز سهمیه آرد فوق العاده نانوایان که تخصیص یافته شتاب کنند.

    استاندار گیلان با اشاره به لزوم تداوم نظارت بر نانوایی های استان از سوی دستگاه های متولی و نظارت در همه ایام سال خاطرنشان کرد: هیچ واحد نانوایی در ایام عید به بهانه کمبود آرد نباید بسته باشد و مسئولان در راستای برخورد با متعرضان به سلامت و مال مردم مماشات نکنند.

    وی ادامه داد: کمبود کالاها به موقع به استان گزارش شود و باید برای تامین نیازهای روزانه مردم و نیز ارائه خدمات در شأن به مسافران، برنامه ریزی های مناسب صورت پذیرد.

    عباسی با بیان اینکه کالاهای اساسی باید در نقاط مختلف گیلان عادلانه تقسیم شود، اضافه کرد: تعاون روستایی اقدامات لازم برای توزیع عادلانه میوه شب عید را به دقت انجام دهد و دستگاه های نظارتی هم در همه بخش های بازار با دقت رصد داشته باشند.

    وی همچنین به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان دستور داد فرآیند ثبت موجودی برنج کارخانجات شالیکوبی استان در جهت ساماندهی مطلوب و مدیریت صحیح را تا پایان هفته جاری به اتمام برساند.

     

    توزیع ۳۰ تن گوشت قرمز بین نیازمندان گیلان

    توزیع ۳۰ تن گوشت قرمز گوسفندی در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در رشت از دیگر اخبار مهم هفته بود که روز پنجشنبه در سراسر استان آغاز شد.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایرنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر