تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 44529
  • تاریخ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
  • پ
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد:

    گیلان؛ هشتمین استان پرتردد کشور / رشد ۴۰ درصد ورود نوروزی

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، گیلان را هشتمین استان پرتردد کشور در طرح نوروزی دانست و اضافه کرد: از نظر توقف خودرو استان اول بودیم.

    به گزارش عصر گیلان، فریبرز مرادی با اشاره به آخرین وضعیت تردد روزانه خودرو در استان گیلان، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته و همزمان با پایان موج دوم سفرهای نوروزی، ۷۶ هزار و ۲۶۴ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است.

    وی با بیان اینکه در مدت مذکور ۱۰۰ هزار و ۷۲۹ وسیله نقلیه از استان گیلان خارج شده است، افزود: بیشترین میزان ورودی استان از طریق محور رامسر – چابکسر با تعداد ۳۰ هزار و ۶۵۴ وسیله نقلیه و پس از آن محور آزادراه قزوین – رشت با تعداد ۲۵ هزار و ۴۱۲ وسیله نقلیه بوده است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، بیشترین میزان خروجی از استان را نیز از طریق محور آزادراه رشت – قزوین با تعداد ۴۹ هزار و ۸۶۰ وسیله نقلیه دانست و خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته ساعات اوج تردد در کل محورهای استان بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات چهار الی پنج صبح بوده است.

    مرادی، با بیان اینکه سرعت متوسط وسائل نقلیه در محورهای استان گیلان ۶۴ کیلومتر در ساعت است، گفت: براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار استان طی مدت مذکور محور آزادراه رشت – قزوین با متوسط تردد ساعتی ۲۳۹۸ وسیله نقلیه و پس از آن محور لنگرود – لاهیجان با متوسط تردد ساعتی ۲۳۱۷ وسیله نقلیه پرترددترین محورهای استان بودند.

    وی با اشاره به آمار ورودی و خروجی استان گیلان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، اضافه کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ لغایت یازدهم فروردین ۱۴۰۱ شاهد ۴۰ درصد افزایش در ورود به استان و ۳۲ درصد افزایش در خروج از استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ورود یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۸۴ وسیله نقلیه به استان و خروج یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۴۷۰ وسیله نقلیه از استان خبر داد و گفت: در مجموع شاهد تردد دو میلیون و ۴۹۵ هزار و ۲۵۴ وسیله نقلیه در محورهای گیلان بودیم.

    وی با بیان اینکه طی مدت مذکور ۲۵ هزار و ۳۷۶ سفر درون استانی و برون استانی با وسائل نقلیه عمومی انجام شده و در پی آن ۱۳۰ هزار و ۱۵۷ مسافر نوروزی جابجا شده اند، یادآور شد: در این مدت تعداد ۱۱ هزار و ۴۸۷ تماس از طریق سامانه ۱۴۱ دریافت و توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه های استان پاسخ داده شد.

    مرادی، گیلان را هشتمین استان پرتردد کشور در طرح نوروزی دانست و اضافه کرد: از نظر توقف خودرو استان اول بودیم و لذا بخشی از مسافران از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند که در این راستا بیش از ۱۳۶ دستگاه اتوبوس و بیش از ۱۶۰۰ دستگاه سواری برای جابجایی مسافران تدارک دیده شده است. همچنین طی امروز و فردا ناوگان کمکی هم اضافه خواهد شد و مسافران زمان بازگشت را به ساعات پایانی موکول نکنند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر