تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهفرهنگ و هنر
  • کد خبر : 41178
  • تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
  • پ
    مدیر کل ارشاد گیلان تاکید کرد:

    گیلان؛ از عناصر تاثیرگذار در اطلس فرهنگی کشور / لزوم تجاری سازی صنایع دستی

    مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه گیلان می تواند از عناصر تاثیرگذار در اطلس فرهنگی کشور باشد، بیان کرد: به دنبال میزبانی از رویدادهای ملی فرهنگی در گیلان هستیم و از همه ظرفیت ها فرهنگی و هنری استان استفاده می کنیم تا رویدادها و جشنواره های ملی به سمت گیلان بیایند.

    به گزارش عصر گیلان، رضا ثقتی در آیین اختتامیه دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی و انعکاس فرهنگ و تاریخ و آداب و رسوم استان گیلان دانست و اظهار کرد: هنرمندان گیلانی برشی از آثار هنری خودشان را برای معرفی سبقه تاریخی و فرهنگی این خطه به کار گرفتند.

    وی از دست اندرکاران و متولیان حوزه فرهنگ استان خواست بسترهای لازم را جهت معرفی بیش از پیش ظرفیت های فرهنگی گیلان فراهم کنند و گفت: هنرمندان حوزه صنایع دستی و محصولات و کالاهای فرهنگی و هنری نیازمند یک حمایت همه جانبه هستند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، محصولات فرهنگی و صنایع دستی را بهترین زمینه برای معرفی و انعکاس داشته های فرهنگی و تاریخی استان ها به آحاد جامعه دانست و عنوان کرد: باید از فرصت جشنواره کالا و محصولات فرهنگی برای معرفی ریشه های تاریخی استان و فرهنگ غنی منطقه شمال کشور بهره ببریم.

    ثقتی، از هنرمندان خواست در معرفی فرهنگ و تاریخ استان تلاش مضاعف داشته باشند و متذکر شد: رویکرد جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان توجه به پیشینه غنی فرهنگی و هنری استان جهت رساندن گیلان به جایگاه حقیقی خودش در اطلس فرهنگی کشور است.

    وی با بیان اینکه گیلان می تواند از عناصر تاثیرگذار در اطلس فرهنگی کشور باشد، بیان کرد: به دنبال میزبانی از رویدادهای ملی فرهنگی در گیلان هستیم و از همه ظرفیت ها فرهنگی و هنری استان استفاده می کنیم تا رویدادها و جشنواره های ملی به سمت گیلان بیایند.

    این مسئول فرهنگی، تجاری سازی را حلقه مفقوده کالا و محصولات فرهنگی دانست و تاکید کرد: صنایع دستی و محصولات فرهنگی ما آنگونه که شایسته است به نقطه تجاری بودن نرسیده اند و صاحبان هنر همواره نگران فروش آثارشان هستند.

    وی از سازمان ها و دستگاه های متولی حوزه اقتصاد همچون پارک علم و فناوری و شهرداری ها خواست به کمک تجاری سازی صنایع دستی بیایند و گفت: تجاری سازی بدون توجه به صنایع بسته بندی دچار مشکل خواهد شد؛ همچنین کیفی سازی محصولات فرهنگی در دستور کار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

    ثقتی، سهم رسانه و فضای مجازی را در انعکاس صنایع دستی استان کم دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه معرفی آثار و تجاری سازی محصولات فرهنگی به پیوست های رسانه ای نیاز داریم. این در حالی است که فعال شدن هنرمندان صنایع دستی در عرصه رسانه و فضای مجازی، تجاری سازی موفق را به دنبال دارد.

    مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، بازگشایی کارخانه ابریشم پس از یک دهه تعطیلی را نتیجه یک کار رسانه ای منسجم دانست و اظهار کرد: صدای کارگران مظلوم صنعت ابریشم استان به گوش مسئولان عالی کشور رسید و چرخ تولید این کارخانه به حرکت در آمد.

    وی با اشاره به ایجاد فضای مثبت سرمایه گذاری در استان گیلان، افزود: اگر بتوانیم محصولات فرهنگی و صنایع دستی استان را به سمت تجاری ببریم، شاهد گرایش سرمایه گذاری در این بخش خواهیم بود.

    ثقتی در پایان از رشد ۴۳ درصدی شرکت کنندگان در دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان خبر داد و عنوان کرد: رویکرد جشنواره مذکور معرفی فرهنگ کهن گیلان بوده و امیدواریم این جریان در سال های آینده نیز ادامه پیدا کند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا

    مطالب مرتبط

  • تفکر و مکتب شهید جمهور در جامعه بسط داده شود ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
  • نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر