تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعهویدیوها
  • کد خبر : 24489
  • تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
  • پ

    کودک فرزند دو نفر است نه فقط پدر / از کارنامه تا یک حساب بانکی ساده برای فرزند؛ مادرانی که حقوق اجتماعی کاملی ندارند

    قانون برای مادران حق حضانت در نظر گرفته است، با این حال این حق حضانت آنها را از حضور پدر در بزرگ کردن فرزند بی نیاز نمی کند.

    به گزارش عصر گیلان، کسی که سهم بیشتری در تربیت کودک دارد، هرگز جایگاه اجتماعی درستی نداشته تا بتواند، خودش به تنهایی و بدون مداخله یا حضور همسراش، نتیجه تلاش‌های خودش را حتی در حدی یک کارنامه یا مدارک تحصیلی فرزندش، دریافت کند. ماجرا، ماجرای مادرانیست که همچنان قرار نیست، حقوق اجتماعی‌شان در قبال فرزندشان دیده شود و شاید برای همین است که به اندازه فرزنداشان حق و جایگاه اجتماعی ندارند.

    قانون برای مادران حق حضانت در نظر گرفته است با این حال این حق حضانت آنها را از حضور پدر در بزرگ کردن فرزند بی‌نیاز نمی‌کند به طوری که همه جا و همیشه تا زمانی که فرزند بتواند اختیارات قانونی خود را به دست بگیرد سایه پدر بالای سر مادر و فرزند احساس می‌شود و زنانی که داشتن فرزند، آنها را با همسر سابقشان پیوندی همیشگی زده است مجبورند برای هر کار مربوط به فرزند خود به پدری مراجعه کنند که گاهی طبق نظر دادگاه شایستگی حضانت از فرزندش را ندارد.

    کودک شاهد وضعیت مادر است. لحظه به لحظه ضعف‌های اجتماعی مادرش را می‌بیند. هم او که در طول روز از مادر خود باید و نباید می‌شنود و در صورت انجام کار خوب یا بد توسط او تشویق و تنبیه می‌شود در می‌یابد که مادرش حتی توان فهمیدن نتیجه تحصیلی او را هم ندارد.

    فرودستی مادر او را دچار اختلال شخصیت و نقش او را در مسایل اجتماعی ضعیف می‌کند و همه اینها باعث می‌شود که مادر برای فرزند خود جنس دوم باشد یعنی سویه‌ای از والدین که در درجه دوم اهمیت قرار دارد و این یعنی مادری که در قانون ولایت ندارد برای کودک خود مرجعیت را نیز از دست می‌دهد.

    این گزارش را ببینید تا بیشتر در این باره بدانید…


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : عصر ایران
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر