تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 48985
  • تاریخ انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
  • پ

    کشف بیش ۱۳۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گیلان / قلیان دروازه ورود به اعتیاد

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون یک تن و ۳۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است، گفت: از خانواده‌ها انتظار داریم هوشیار باشند زیرا قلیان دروازه اعتیاد است و هر بار استفاده آن برابر ۴۰ نخ سیگار است.

    به گزارش عصر گیلان، سرهنگ علی احمدپور امروز در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۷ تیر و شهدای عرصه نظم و امنیت، اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر بر اساس اولویت‌های تدوین شده در فراجا اقداماتی را در حوزه اجتماعی، امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی در دستور کار قرار داده است.

    وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون یک تن و ۳۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است، افزود: از ابتدای سال ۱۱ باند تهیه و توزیع در استان شناسایی و منهدم شده و همچنین بیش از ۷۰۰ نفر قاچاقچی، خرده فروش، نگهدارنده و توزیع کننده مواد دستگیر شده‌اند.

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در حوزه مواد صنعتی، شیمیایی و توهم‌زا شاهد افزایش کشفیات هستیم، گفت: ۵۰ درصد در حوزه برخورد با قاچاقچیان شاهد افزایش اقدامات پلیسی بوده‌ایم.

    سرهنگ احمدپور با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی دستگیری بانوان در حوزه اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در استان، گفت: به تعداد مناطق جرم‌خیز و شهرستان‌های تابع بیش از ۹۰۰ مرحله طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی مناطق آلوده، طرح پاکسازی اطراف مناطق آموزشی و طرح معتادین متجاهر اجرا شده که در قالب اجرای این طرح‌ها ۹۷۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و همچنین ۳۰۰ نفر دستگیر شدند.

    وی تصریح کرد: ظرفیت مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ جوابگوی استان نیست، لذا برنامه ریزی شده ظرفیت این مرکز از ۵۰ نفر به ۲۵۰ نفر افزایش یابد و این افزایش ظرفیت ادامه دارد تا کارهای بزرگی در حوزه بازآفرینی روحی و روانی بهبودیافتگان انجام شود؛ تا زمانی که برای اشتغال و اقتصاد معتادین بهبودیافته کاری انجام نشود نمی‌توانیم چرخ اعتیاد را متوقف کنیم.

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان بیان کرد: اگر در حوزه آموزشی خوب گام برداریم در حوزه کیفری نیاز نیست این همه هزینه کنیم، چنانچه در حوزه ماده ۱۶ افزایش ظرفیت داشته باشیم می‌توانیم چهره استان را در طی یک هفته عاری از اعتیاد کنیم، در حالیکه اکنون ظرفیت فعلی جمع‌آوری و نگهداری از معتادین کم است.

    وی با اشاره به اینکه اعتیاد آشکار از سن ۲۳ سالگی نمایان می‌شود، گفت: مهمترین نگرانی ما کاهش سن اعتیاد است؛ از خانواده‌ها انتظار داریم هوشیار باشند زیرا قلیان دروازه اعتیاد است و هر بار استفاده آن برابر ۴۰ نخ سیگار است لذا خانواده‌ها نباید نسبت به استعمال قلیان و سیگار فرزندان‌شان بی تفاوت باشند.

    سرهنگ احمدپور خاطرنشان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در حوزه اقدامات عملیاتی ، آموزشی و پیشگیری جزو استان‌های پیشگام در کشور معرفی شده است.

    وی با اشاره به افزایش گرایش بانوان به مصرف سیگار و قلیان، ادامه داد: قرص‌های لاغری گلوریا و سیگارهای الکترونیکی که جدیدا ترویج شده آلوده به ماده مخدر شیشه است و فرد را گرفتار اعتیاد می‌کند، لذا افراد باید هوشیار باشند و فریب تبلیغات کاذب را نخورد.

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از شهروندان خواست گزارش‌های خود را در حوزه مواد مخدر به شماره تماس ۳۳۵۹۳۰۰۷ اطلاع دهند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر