تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 618
  • تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
  • پ
    جانشین فرماندهی انتظامی گیلان خبر داد:

    پلیس با تورهای گردشگری فاقد مجوز برخورد می کند/ موسسات مسافرتی موظف به رعایت قوانین ابلاغی هستند

    جانشین فرماندهی انتظامی گیلان از اهتمام جدی پلیس برای برخورد با ناهنجاری های فرهنگی اجتماعی خبر داد و گفت: موسسات مسافرتی و گردشگری موظف به رعایت قوانین ابلاغی هستند.

    به گزارش عصر گیلان، سرهنگ حسین حسن پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروی انتظامی همگام با برقراری امنیت راه ها و حفظ امنیت جان و مال مردم، وظیفه حفظ ارزش های فرهنگی در کشور را نیز برعهده دارد، اظهار کرد: برخورد با افراد هنجارشکن همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

    وی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به امنیت پایدار در همه جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی، رعایت قوانین و مقررات برای همه ضروری است، افزود: در گسترش صنعت گردشگری عدم وجود یک برنامه‌ریزی مناسب و عدم شناخت ظرفیت‌های فرهنگی – اجتماعی، می‌تواند خسارت‌هایی را برای جامعه میزبان به همراه داشته باشد.

    جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با تصریح بر اینکه برای توسعه گردشگری، موسسات مسافرتی و گردشگری موظف به رعایت قوانین ابلاغی هستند، خاطرنشان کرد: پلیس در راستای عمل به قانون با تورهای گردشگری فاقد مجوز برخورد می‌کند.

    این مقام انتظامی با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در دو حوزه سلبی و ایجابی، از اهتمام جدی پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی با توجه به هجمه گسترده دشمنان قسم خورده نظام اسلامی در حوزه تهاجم فرهنگی خبر داد.

    جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان ادامه داد: نیروی انتظامی استان علاوه بر اقدامات سلبی، فعالیت‌های ایجابی متنوعی همچون ارسال پیامک‌های آموزشی به مسافران، تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی به چندین زبان و آموزش از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی جهت آگاه‌سازی گردشگران از خطرات احتمالی را در طول سال دستورکار خود قرار داده است.

    وی با تشریح عملکرد پلیس در سال ۱۳۹۹ در حوزه برخورد با گروه‌های گردشگری و کوهنوردی فاقد مجوز به ارسال پیامک از طریق سامانه ناظر در برخورد با این گروه‌ها اشاره و بیان کرد: در سال ۱۳۹۹، ۱۲ هزار و ۳۲۱ متخلف و هنجارشکن با ارسال پیامک هشداری سامانه ناظر مورد تذکر و ارشاد قرار گرفتند.

    جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به بکارگیری ۲۳ تیم در راستای برخورد با هنجارشکنان در سال ۹۹ توسط پلیس استان افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون از حرکت ۱۵۴ گروه گردشگری غیرمجاز، ۴۳۶ دستگاه خودرو فاقد مجوز، ۲۷ تیم دوچرخه سواری جلوگیری و در این راستا برای ۱۳ فقره از آنها پرونده قضایی تشکیل شد.

    این مقام انتظامی با اشاره به ساماندهی ۷۵ مرکز اقامتی توسط پلیس در سال ۱۳۹۹ گفت: ماموران پلیس در سال ۱۳۹۹ از ۵۸۵ مرکز اقامتی بازدید و ضمن اخذ تعهد از ۱۲۵ مرکز اقامتی، ۸۵ مرکز اقامتی فاقد پروانه گردشگری به استناد ماده ۲۳ و ۲۴ گردشگری را پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری کردند.

    سرهنگ حسن پور در تشریح مراکز اقامتی دارای مجوز فعالیت خاطرنشان کرد: در استان ۲۲۹۹ واحد از مراکز اقامتی دارای پروانه فعالیت می‌باشند که از این تعداد، ۱۰۵ واحد هتل، ۳۳ هتل آپارتمان‌، ۴۹ عدد مهمانپذیر، ۸۱ مجتمع پذیرایی و تعداد هزار و ۹۲۶ مسافرکاشانه می‌باشند.

    وی با اشاره به اقدامات پلیس برای برخورد با خودروهای هنجارشکن، تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۸۲۱ مورد تذکر و ارشاد، ۷ هزار و ۲۳۵ اعمال قانون، توقیف ۲۰۷۳ خودرو متخلف از اقدامات پلیس برای برخورد با افراد هنجارشکن در سال ۱۳۹۹ بوده ‌است.

    جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان به اجرای طرح‌های مختلف پلیس برای کاهش آمار تصادفات و ارتقاء امنیت و ایمنی مسافران و گردشگران اشاره کرد و گفت: بکارگیری تمامی امکانات و تجهیزات برای راه‌اندازی و پشتیبانی سامانه سنا جهت ثبت و احراز هویت مسافران و همچنین به کارگیری سامانه ساتگ به منظور نظارت بر تورهای گردشگری که برای اولین بار در استان گیلان به اجرا درآمده و ده‌ها برنامه و طرح انتظامی و ترافیکی دیگر، تنها بخشی از اقداماتی است که نیروی انتظامی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی مقاصد گردشگری در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

    منبع: ایسنا


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر