تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 50883
  • تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
  • پ
    مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد؛

    ورود بیش از ۳۸ هزار دانش آموز کلاس اولی به مدارس گیلان

    مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: بیش از ۳۸ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی امروز راهی مدرسه شدند.

    به گزارش عصر گیلان، محمد فائزی صبح پنج شنبه در مراسم زنگ شکوفه‌ها گفت: بیش از ۳۸ هزار دانش آموز کلاس اول در گیلان برای تحصیل علم و دانش همزمان با دانش آموزان دیگر استان‌ها به مدارس رفتند.

    فائزی با اشاره به بازگشایی مدارس از روز شنبه دوم مهرماه در استان گیلان همزمان با سراسر کشور اضافه کرد: ۳۷۴ هزار و ۵۰۹ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی از روز شنبه سال تحصیلی جدید را در گیلان آغاز می‌کنند.

    وی به آمادگی آموزش و پرورش استان گیلان برای آغاز سال تحصیلی اشاره و اظهار کرد: ۳ هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی آماده پذیرایی از دانش آموزان است.

    مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه ۵۱ درصد دانش آموزان کلاس اولی پسر و ۴۹ درصد دختر هستند، ادامه داد: ۹۹ درصد مدارس گیلان به تهویه مناسب مجهز شده اند.

    وی همچنین به پیش بینی تغذیه رایگان برای دانش آموزان گیلانی اشاره و با بیان اینکه برای این منظور ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی تخصیص یافته است، افزود: این طرح با اولویت مدارس کم برخوردار، دانش آموزان روستایی، عشایری و مناطق کم‌تر توسعه یافته و همچنین دانش آموزان ابتدایی اجرایی می‌شود.

    فائزی با اشاره به اختصاص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مواد غذایی در سال تحصیلی جدید به مدارس شبانه روزی گیلان تصریح کرد: مواد خوراکی شامل شیر، کلوچه، نان، پنیر، میوه و دیگر مواد خوراکی برای رونق اقتصادی گیلان از کارخانه‌های بومی استان خریداری می‌شود.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر