تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 21402
  • تاریخ انتشار : ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
  • پ

    هشت شهرستان دیگر گیلان وارد رنگ بندی نارنجی کرونایی شدند

    براساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک شمار مناطق با رنگ بندی نارنجی کرونایی گیلان به ١٢ شهرستان افزایش یافت و چهار شهرستان نیز همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

    به گزارش عصر گیلان، بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک که پس از یک هفته اعلام شد، شهرستان های آستارا، سیاهکل، لاهیجان، رشت، خمام، رودبار، ماسال و تالش از رنگ قرمز کرونایی به نارنجی تغییر یافتند.

    پیش از این شهرستان های املش ، رودسر، شفت، فومن و رضوانشهر نارنجی شده بودند که شهرستان املش از وضعیت نارنجی کرونایی نیز به زرد تغییر رنگ داده است.

    بر این اساس در نقشه جدید وضعیت کرونا در گیلان شهرستان های لنگرود، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و بندرانزلی قرمز “پرخطر کرونایی ” هستند.

    خیز پنجم کرونا در گیلان تا رسیدن به اوج و حرکت به سوی نزولی شدن نسبت به موج های گذشته طولانی تر شد، ویروس کرونا از بیش از ۲ ماه گذشته “دهم تیرماه” بی رحمانه آمار زیر ۲۰۰ نفری بیماران بستری در بیمارستان های استان را به نزدیک ۲ هزار و ۱۰۰ نفر رسانده بود.

    اما بیماری کووید ۱۹ در گیلان از هفته گذشته پس از نزدیک ۲ ماه اوج گیری، روند آرام نزولی را طی کرد و هر روز از تعداد بیماران بستری روزانه در بیمارستان های استان کاسته شد و آمار روزانه بستری ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در روز تقریبا به کمتر از ٢٠٠ نفر رسیده است.

    هم اکنون بر اساس آخرین آمار تا صبح امروز سیزدهم شهریور یکهزار و ٣٠٢ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان بستری که ١٩٨ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

    مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم درخواست کردند که توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را جدی بگیرند تا شاهد تداوم سیر نزولی بیماری کووید ١٩ در این استان باشیم.

    به گفته آنان گرچه آمار بستری ها کاهش یافته است اما باید به این مهم توجه داشته باشیم که ادامه روند نزولی بستری بیماران به رعایت شیوه نامه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از سوی مردم بستگی دارد.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایرنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر