تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 54364
  • تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
  • پ
    استاندار گیلان:

    مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان نماد ایثارگری مردم ایران است

    استاندار گیلان، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را نمادی از جان فشانی ها و شجاعت ها و فداکاری ها و ایثارگری های بسیجیان و سربازان و نظامیان و ارتشی ها و همه مردم گیلان و ایران دانست و یادآور شد: انقلاب اسلامی ما دستاوردهای معنوی و ارزشی زیادی دارد.

    به گزارش عصر گیلان، اسدالله عباسی در نشست هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گیلان، با بیان اینکه شهدا با فداکاری و ایثارگری و جانفشانی خود امنیت کشور و ملت را حفظ کردند، گفت: شهدا با باورهای دینی و ارزشی و انقلابی خود در سخت ترین روزها وارد میدان شدند و از اسلام و انقلاب و کشور دفاع کردند.

    وی فرهنگ و روحیه بسیجی را روحیه ایثار و شهادت دانست و افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان می تواند در سه مرحله شامل پیروزی انقلاب، دستاوردهای انقلاب و شرایط خاص انقلاب این تاریخ ۴۳ ساله با عظمت و پر شکوه را به تصویر بکشد.

    استاندار گیلان با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با محوریت ولایت فقیه و برگرفته از آموزه های دینی و قرآنی بود، تصریح کرد: این انقلاب توانست رژیم فاسد و طاغوتی آن زمان را که در اختیار استعمار و استکبار جهانی بود و آمریکایی ها و صهیونیست ها مسائل نظامی و امنیتی آن را مدیریت می کردند و منابع آن را به غارت می بردند، ایستادگی کند و به این بی هویتی پایان ببخشد.

    عباسی با بیان اینکه رژیم پهلوی خودباوری را از ملت ایران گرفته بود و اندیشه های ما را با افکار بیگانگان جایگزین کرده بود، ادامه داد: استکبار اجازه نمی دهد که ملت ها فکر کنند و استقلال داشته باشند، اما این حرکت با پیروزی انقلاب در ایران اسلامی آغاز شد.

    وی آل بویه را از پیشگامان مبارزه با استکبار دانست و یادآور شد: آل بویه با حکام زور و زر مبارزه کردند و پرچم اسلام و قرآن و تشیع را در خطه گیلان به اهتزاز درآوردند؛ میرزا کوچک جنگلی نمادی دیگر از مبارزان کشور ماست که در خطه گیلان قیام کرد و مقابل استکبار و استبداد و استعمار آن روزگار ایستاد و جانش را فدا کرد.

    استاندار گیلان دفاع مقدس را آغاز جنگ ترکیبی دشمن علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران دانست و اظهار کرد: دشمن که بعد از قائله های تروریستی در مناطق مختلف کشور نتوانسته بود کاری از پیش ببرد، از طریق صدام جنگ تحمیلی را به راه انداخت و همه کشورهایی که امروز مدعی حقوق بشر و دفاع از مردم ایران هستند، نیز اقدام به ارسال سلاح های مدرن به عراق کردند تا انقلاب نوپای ما را از بین ببرند، اما باز ناکام ماندند و سپس تحریم های ظالمانه اقتصادی و تحرکات امنیتی را در مرزهای کشور در پیش گرفتند.

    وی با اشاره به رشادت ها و شجاعت ها و شهادت های مدافعان حریم کشور و حریم اهل بیت(ع)، عنوان کرد: مدافعان حرم اجازه ندادند که دشمن در کنار مرزهای ایران نا امنی ایجاد کند و داعش را در نطفه خفه کردند؛ بی تردید سردار سلیمانی ما پرچمدار مبارزه با داعش است.

    عباسی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی مقتدر و قدرتمند در منطقه و حتی دنیا ظاهر شده است، افزود: شکل گیری اجماع ۱+۵ فقط برای بازدارندگی قدرت ایران است، اما دشمن در این مرحله نیز چیزی جز سرشکستگی به دست نیاورده و لذا می خواست ایران را وارد فضای جنگ روسیه و اوکراین کند.

    وی با اشاره به شکل گیری دولت سیزدهم و ایجاد فضای کار و تلاش در جبهه اقتصادی کشور، گفت: اقتصاد یارانه ای اقتصاد معیوب و ناقص بود و لذا دولت سیزدهم تصمیم گرفت این اقتصاد ناکارآمد را به اقتصاد مردمی با محوریت توزیع عادلانه یارانه ها تبدیل کند لذا طی یک سال گذشته علاوه بر جبران عقب ماندگی ها و بدهی های دولت گذشته، در جهت بهبود معیشت و رفاه و اقتصاد مردم گام برداشته است.

    استاندار گیلان با بیان اینکه دشمن هرگز پیشرفت های جمهوری اسلامی را بر نمی تابد و لذا در روزهای اخیر جنگ ترکیبی جدیدی را برای تضعیف کشور و نظام به راه انداخته، خاطرنشان کرد: کشور ما با این بادها نمی لرزد، زیرا درخت تنومند انقلاب به بهانه خون هزاران شهید و جانباز و بسیجی و ارتشی ایجاد شده و دشمن دیگر نمی تواند آسیبی به این درخت بزند و لذا همچنان تحرک و فتنه انگیزی دارد و نمونه های آن را در سال های ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ و ۱۴۰۰ و… شاهد بودیم.

    عباسی، با اشاره به خشم دشمنان از حرکت مردمی اربعین و تلاش آنان برای راه اندازی فتنه جدید، تصریح کرد: مردم برای مقابله با این فتنه هنوز وارد صحنه نشده اند و نیروهای انتظامی و بسیجی براساس وظایف قانونی خود امنیت کشور را مدیریت می کنند و لذا به دشمنان اعلام می کنیم که شاهد استیصال و ناامیدی شما هستیم، زیرا دست به اسلحه و ترور برده اید و به سوی مردم بی گناه تیراندازی می کنید و هدف های کور دارید.

    وی با بیان اینکه ملت ایران با همان فرهنگ اسلامی و انقلابی و بسیجی محکم پای انقلاب هستند و اجازه نمی دهند که دشمنان ایمان و آموزه های دینی آنان را خدشه دار کنند، گفت: امروز وظیفه ماست که ارزش های دفاع مقدس را برای نسل جوان و نوجوان بازگو کنیم. جوانان و نوجوانان در فضای هیجانی مجازی قرار دارند و فقط از نارسانه های دشمن تغذیه می شوند لذا باید فضایی را ایجاد کنیم تا بدانند که برای حفظ این انقلاب و نظام چه زحماتی کشیده شده و چه خون دل هایی خورده شده است.

    استاندار گیلان یادمان های شهدا را فرصتی برای معرفی سیره شهدا دانست و تاکید کرد: همه ما مدیون و مرهون شهدا هستیم و باید ارزش های آنان را بازنشر دهیم و این بازنشر ارزش ها فقط در ظاهر نیست و باید تولید محتوا داشته باشیم، زیرا امانتدار خون شهدا و خانواده های آنان هستیم.

    وی از رسانه ها و پیام رسان های داخلی خواست به ترویج وصایای شهدا بپردازند و افزود: اجازه ندهید این ۲۵۰ نارسانه که با حمایت دشمنان برای ما خط و نشان می کشند، بر فضای کشور غلبه پیدا کنند. مدیران نیز علاوه بر تمرکز بر انجام ماموریت های اجرایی، دشمن را رصد می کنند، زیرا دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام بهره می گیرد و نباید اجازه تحرک را به او بدهیم.

    عباسی مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان را نمادی از جانفشانی ها و شجاعت ها و فداکاری ها و ایثارگری های بسیجیان و سربازان و نظامیان و ارتشی ها و همه مردم گیلان و ایران دانست و یادآور شد: انقلاب اسلامی ما دستاوردهای معنوی و ارزشی زیادی دارد و وظیفه ماست که این دستاوردها را حفظ کنیم.

    وی بسیج را یاری رسان مردم در همه حوادث و بحران ها دانست و عنوان کرد: آحاد مردم و مسئولان تا پای جان برای دفاع از ارزش های انقلاب و نظام تلاش می کنند و در خط ولایت هستند و لذا باید همبستگی و همدلی و هماهنگی و انسجام داشته باشیم.

    استاندار گیلان با بیان اینکه دشمنان نقشه های خود علیه ایران را در هر کجای جهان پیاده کردند موفق شدند، تصریح کرد: باید قدردان این رهبری و مردم باشیم و بدانیم که دشمن رو به زوال و نابودی است و مردم ما پیروز میدان هستند.

    وی با بیان اینکه گیلان هشت هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده و باید مدیریت جهادی برای افتتاح مرکز فرهنگی صورت بگیرد، گفت: مخاطبان این مرکز باید به دل تاریخ بروند و ببینند که در طول ۴۳ سال گذشته چه اتفاقاتی در کشور رخ داده تا هویت اسلامی و ارزشی خودشان را باز بیابند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر