تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهویدیوها
  • کد خبر : 604
  • تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
  • پ

    فرآیند ثبت، تاييد و انتقال چک در سامانه صياد چگونه است؟

    بانک مرکزی و شبکه بانکی به منظور اجرای قانون جدید، تمهیدات لازم را برای ثبت چک در «سامانه صیاد» توسط دارندگان چک فراهم کرده است.

    به گزارش عصر گیلان، «قانون اصلاح قانون صدور چک» با هدف اعتبار بخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل در سال ۱۳۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، و از ابتدای سال 1400 اجرایی می شود.

    در این قانون نحوه صدور، دریافت و انتقال چک تغییراتی داشته و افرادی که مبادلات خود را با چک انجام می دهند تکالیفی برعهده دارند. صادرکننده چک باید مندرجات چک شامل تاریخ سررسید، مبلغ و اطلاعات هویتی ذینفع را علاوه بر اینکه در برگ چک درج می‌کند در سامانه صیاد نیز ثبت کند. همچنین ذینفع چک نیز هنگام دریافت برگ چک باید مندرجات آن را در سامانه صیاد، استعلام و با مندرجات برگ چک تطبیق دهد. اشخاصی که قصد انتقال چک را دارند نیز دیگر نیازی به پشت نویسی چک ندارند و باید اطلاعات هویتی ذینفع جدید را در سامانه صیاد ثبت کنند.

    انجام این امور از طریق ابزارهای دسترسی به سامانه صیاد شامل اینترنت بانک و موبایل بانک بانک ها، برنامک های موبایلی حوزه پرداخت و شعب بانک های عامل امکان پذیر است. همچنین سایر ابزار مورد استفاده برای ارائه خدمات چک به مشتریان شامل مواردی مانند تلفن بانک، ابزار پیامکی، کدهای دستوری و… نیز در دست بررسی است که توسط شبکه بانکی اطلاع رسانی خواهند شد.

    در این ویدئو می توانید با فرآیند ثبت، تایید و انتقال چک و نحوه انجام آن آشنا شوید.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک

    مطالب مرتبط

    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر