تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهبین الملل
  • کد خبر : 43196
  • تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
  • پ

    طرح شش ماده ای بوریس جانسون علیه روسیه

    بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هدف از این طرح را تحمیل حداکثر تحریم اقتصادی به مسکو و یرهیز از اقدام نظامی مستقیم علیه روسیه اعلام کرد.

    به گزارش­ ­خبرگزاری صدا و سیما، بوریس جانسون برای آنچه که اطمینان از شکست روسیه در جنگ اوکراین خوانده است طرح شش ماده‌ای تهیه کرده و از رهبران کشور‌های غربی خواسته است از آن پشتیبانی کنند.

    بوریس جانسون که پیشتر و در پارلمان این کشور خود را پیشتاز تحریم‌ها و اقدامات ضد روسی معرفی کرده پیش از رونمایی از این طرح گفت: هدف وی تحمیل حداکثر درد اقتصادی به مسکو است، اما شامل اقدام نظامی مستقیم علیه روسیه نمی‌شود.

    به گزارش رسانه‌های انگلیسی، این طرح شامل یک ائتلاف بین‌المللی بشردوستانه برای کمک به غیرنظامیان اوکراین، حمایت از قابلیت‌های دفاع شخصی این کشور و اعمال فشار اقتصادی بیشتر بر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه است.

    جانسون با بیان اینکه ابراز حمایت مبتنی بر قوانین موجود کافی نیست و باید در انجام برخی تغییرات کوشید افزود: از روز دوشنبه به منظور جلب نظر رهبران کشور‌های غربی سلسله مذاکراتی با رهبران کانادا و کشور‌های اروپایی در لندن برگزار می‌شود.

    انگلیس که از نخستین ساعات جنگ در اوکراین تلاش گسترده‌ای را برای ایجاد اجماع علیه روسیه آغاز کرده است گفت به زودی جزئیات این طرح را تشریح خواهد کرد.

    به نوشته گاردین، جانسون می‌گوید: «پوتین باید شکست بخورد و مطمئن شویم که در این اقدام تجاوزکارانه شکست می‌خورد».

    به نوشته این روزنامه بریتانیا قصد دارد با اقدامات قانونی جدید که روز دوشنبه به پارلمان ارائه می‌شود، با سرعت بیشتری برای تحریم بازرگانان روسی اقدام کند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر