تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 49403
  • تاریخ انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
  • پ
    فرماندار رشت مطرح کرد؛

    ضرورت شناسایی نقاط نیازمند به نصب دوربین برای جلوگیری از سرقت

    فرماندار رشت گفت: بخشداران باید نقاط نیازمند به نصب دوربین برای کاهش سرقت کابل های مخابراتی و برق را شناسایی کنند.

    به گزارش عصر گیلان، حمید رضا امام پناهی ظهر یکشنبه در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت رشت با اشاره به ایجاد ناامنی در جامعه اظهار کرد: ضرورت دارد تا تمام دستگاه‌ها و مردم با رعایت موارد ایمنی با نیروی انتظامی نسبت به مقابله با این پدیده همکاری کنند.

    فرماندار رشت با اشاره به اینکه هیچ گونه محدودیتی در ارائه خدمت سامانه مها (مرکز هدایت الکترونیک) در سطح بخشداری‌ها و دهیاری‌ها وجود ندارد، گفت: تمام مراکز اداری، تجاری، خصوصی و منازل در حوزه شهرستان می‌توانند با عضویت در این سامانه ضمن اتصال به نزدیک ترین واحد کلانتری و اعلام هشدار در صورت ورود افراد ناشناس، گام مؤثری در زمینه پیشگیری از سرقت و یاری رسانی به نیروی انتظامی بردارند.

    امام پناهی محصور کردن و افزایش سطح روشنایی محوطه چاه‌ها و ایستگاه‌های تأمین فشار آب را امری ضروری در پیشگیری از سرقت تجهیزات آب و فاضلاب برشمرد و گفت: با تعویض و جایگزینی دریچه‌های فاضلاب چدنی فعلی با دریچه‌هایی از جنس بتن پلیمر، زمینه سرقت این دریچه‌ها از میان خواهد رفت.

    فرماندار رشت با تأکید بر راه اندازی گشت‌های نظارت در کاهش آمار سرقت، اضافه کرد: انجام ۱۰۰ مورد گشت تلفیقی اداره برق و کلانتری‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون و استمرار گشت رضویون سپاه نقش مهمی در نا امن کردن محیط برای سارقین داشته است.

    وی در ادامه با تاکید بر شناسایی نقاط نیازمند نصب دوربین توسط بخشداری‌ها، از آمادگی دهیاری‌های تابعه برای همکاری با اداره برق در زمینه ایجاد و افزایش روشنایی در کوچه‌های خاموش، زوایای تاریک و معابر روستایی خبر داد.

    امام پناهی با بیان اینکه باید با برنامه ریزی برای پیشگیری و کاهش موارد سرقت گام برداشت، گفت: بیشترین موارد سرقت در حوزه سرقت کابل‌های برق، سیم‌های مخابراتی و تجهیزات آبفا گزارش شده و باید با توجه به نکات مؤثر در افزایش ضریب ایمنی، واحدهای حقوقی دستگاه‌ها نیز در پیگیری پرونده‌های تشکیل شده در مراجع انتظامی و قضائی اهتمام بیشتری داشته باشند.

    وی اضافه کرد: با هدف تسریع در ساماندهی مراکز جمع آوری ضایعات و تفکیک مراکز مجاز از فعالین غیرمجاز، همچنین شناسایی مرتکبان اعمال مجرمانه مال خری، ضروری است تا شهرداری‌ها نسبت به معرفی واحدی مشخص و در ارتباط با اصناف برای صدور مجوزهای قانونی فعالیت اقدام کنند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر