تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهورزشی
  • کد خبر : 23359
  • تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
  • پ

    سه حرکت کششی برای فرار از گرفتگی عضلانی

    ناگهانی بلند شدن و بیرون جستن از رختخواب کار درستی نیست. بهتر است با تحریک عضلات و ذهن، بدن خود را به آرامی در حالت بیداری قرار دهید تا در طول روز دچار ناراحتی عضلانی نشوید.

    به گزارش عصر گیلان، خبر آنلاین نوشت: «انجام کشش‌های دینامیکی یا پویا می‌تواند بهترین انتخاب شما برای شروع فعالیت‌های روزمره‌تان باشد. این کشش‌ها شامل حرکات نرم و مکرر است. این کار به توزیع مجدد مایعات، خون و مواد مغذی که ممکن است در هنگام خواب به دلیل فشار جاذبه زمین متوقف شده باشد، کمک می‌کند. در این مطلب با سه حرکت کششی مناسب آشنا می‌شوید.

     

    1- کشش تمام بدن

    همچنان که زیر پتو هستید، انگشتان دستانتان را در هم قفل کنید و به سمت بالای سر بکشید و در حین عمل دم که هوا را وارد ریه می‌کنید، کف دست‌ها را به سمت دیوار یا قسمت پشتی تخت بچسبانید. در همین هنگام، پاها را به سمت روبه‌رو و انگشتان پا را به سمت جلو بکشید. آرنج‌ها و زانوها را صاف نگه دارید. این وضعیت کششی را به مدت پنج ثانیه نگه دارید و سپس با بازدم، نفس را خارج کنید. برای آرامش بدن این حرکت را سه بار مکرر انجام دهید.

     

    2- کشش زانو به سمت قفسه سینه

    به پشت دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید و کف پا را روی تشک بگذارید. دست‌ها را دور پاهایتان قلاب کنید و به کمک آنها پا را به سمت قفسه سینه بالا بیاورید. سرتان را روی بالشت ثابت نگه دارید و این حرکت را با شمارش ۱۰ نفس آرام و طولانی پایان دهید. این حرکت برای تقویت عضلات پایینی کمر مفید است.

     

    3- حرکت کششی خم به جلو

    همان طور که روی تخت به پشت دراز کشیده‌اید، پاها را به سمت جلو بکشید و بالاتنه را صاف نگه دارید. با ورود هوا به ریه، ستون فقراتتان را کش دهید و پس از عمل بازدم، خیلی آرام بالاتنه را به سمت پاها بکشید و تا پاشنه پا نزدیک کنید. گردن را رو به پایین آویزان کنید و این حالت را به درازای ۱۰ نفس عمیق حفظ کنید. این حرکت برای تقویت ماهیچه همسترینگ (ماهیچه پشت ران)، لگن و ستون فقرات مفید است.

    انجام این حرکات در آغاز روز، انگیزه و انرژی لازم برای انجام فعالیت‌ها را در شما ایجاد می‌کند و دردهای صبحگاهی را تا حد قابل‌ توجهی تسکین می‌دهد.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک

    مطالب مرتبط

  • پرسپولیس قهرمان شد ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۸
  • بازی های لیگ برتر فوتبال ایران لغو شد ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
  • توافق نهایی پرسپولیس با مدافع تیم ملی فوتبال ایران ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
  • پائز: ایران باید کنار هم جنگیدن را یاد بگیرد ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
  • نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر