تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 30311
  • تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
  • پ

    زندگی در کشورهای عربی کابوس پرندگان شکاری بوجاق

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: شکارچیان و قاچاقچیان به قصد شکار پرندگان شکاری و بردن آنها به کشورهای عربی تله های مختلفی را در پارک ملی بوجاق می گسترانند.

    به گزارش عصر گیلان، ساسان اکبری پور در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه پارک ملی بوجاق دارای بالاترین رده حفاظتی محیط زیست در گیلان است، گفت: در مناطق مختلف پارک ملی، دوربین های فوق مدرن که قابلیت های فراوانی در امر حفاظت و حراست دارند نصب و در حال حاضر درحال استفاده است.

    وی افزود: طی روزهای گذشته با تلاش نیروهای یگان حفاظت در سرتاسر استان تعداد ۱۹ قبضه انواع سلاح شکاری از متخلفین شکار که به تذکرات قبلی یگان بی توجه و اقدام به شکار غیر مجاز می کنند، کشف و ضبط شد.

    اکبری پور ادامه داد: پارک ملی بوجاق بعد از تالاب انزلی بزرگترین مکان زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در استان گیلان است و برای حفاظت از این مهمانان زیبا دو پاسگاه با به کار گیری کارآمدترین نیروهای محیط بان استان حفاظت از این اکوسیستم ارزشمند به صورت شبانه روزی انجام می شود.

    اکبری پور خاطرنشان کرد: برخی از شکارچیان برای شکار و قاچاق پرندگان شکاری پارک ملی بوجاق به این اکوسیستم ارزشمند می‌آیند و قصد شکار و فروش پرندگان شکاری گیلان برای انتقال به کشورهای عربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارند که ما این رویا را به کابوس تبدیل خواهیم کرد.

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در برخورد با این سودجویان هیچ گونه اغماضی نخواهیم داشت، زیرا با شکار پرندگان آسیب جدی به محیط زیست وارد می کنند.

    اکبری پور تصریح کرد: امسال بیش از ۱۸۶ مورد از تله گذاری های شکارچیان پرنده های شکاری را تخریب کردیم و این نظارت ها همچنان ادامه خواهد داشت.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر