تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 3370
  • تاریخ انتشار : ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
  • پ

    دستور به وزیر اطلاعات درباره فایل صوتی ظریف / دزدیده شد

    سخنگوی دولت از دستور رییس جمهوری به وزارت اطلاعات برای شناسایی عوامل انتشار فایل صوتی گفت و گوی وزیر امور خارجه خبر داد و گفت: این ربایش اسناد توطئه ای علیه دولت، نظام، انسجام داخلی، نهادهای کارآمد و سرافراز ما در میدان ها و همچنین توطئه ای علیه منافع ملی ماست.

    به گزارش عصر گیلان، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به انتشار فایل صوتی صحبت های وزیر امور خارجه و حواشی آن گفت: این فایل صوتی توسط تلویزیون کینه توز که با دلارهای نفتی اداره می شود و از روز تاسیس طرفدار سرسخت رنج و تهدید مردم ایران بوده است، منتشر شد، این امر نشانگر توطئه آمیز بودن ربایش و پخش گزینشی این مصاحبه است.

    وی افزود: رییس جمهور به وزارت اطلاعات دستور دادند عوامل توطئه را شناسایی کنند، این ربایش اسناد توطئه‌ای علیه دولت، نظام، انسجام داخلی، نهادهای کارآمد و سرافراز ما در میدان ها و همچنین توطئه ای علیه منافع ملی ماست.

    سخنگوی دولت با بیان اینکه ما منتظر خواهیم بود ظریف به ایران بازگردد و ایشان حتما توضیحات لازم در خصوص سوء برداشت ها را ارائه می کند، اظهار کرد: این فایل در واقع برش های گزینشی از یک گفت و گویی بسیار طولانی است که با جهت گیری های شیطنت آمیز مختلف منتشر شد.

    دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: این گفت و گو بخشی از برنامه آنسوی دولت با موضوع گزارش و روایت خدمات و اقدامات و چالش های و دستاوردهای دولت های یازدهم و دوازدهم بود که زیر نظر مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری مصاحبه هایی را با وزیران و معاونان رییس جمهور در چهارچوب تاریخ شفاهی دولت های یازدهم و دوازدهم انجام شده است.

    ربیعی ادامه داد: بنا بود که فایل کامل نسخه صوتی تصویری و مکتوب گفت و گوها در دفتر هیات دولت با درجه طبقه بندی آرشیو شود و یک نسخه گزیده از هر گفت و گو با توافق مصاحبه شونده ها در یک نهاد مطالعاتی آرشیو و سپس منتشر و در دسترس عموم قرار گیرد.

    وی افزود: در مورد مصاحبه با ظریف، فایل گفت و گو با ایشان به دلیل روشن که همه ابعاد آن روشن نیست، ولی توطئه آمیز بودن آن روشن است، توسط افرادی که هویت آنان در حال بررسی است به سرقت رفت و منتشر شد.

    سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: جمع بندی فعالیت ها و اقدامات در پایان همه دولت ها امری مرسوم بوده است و این بار با نگاه نوآورانه با دو هدف انتقال تجارب با هدف آسیب شناسانه و سپس مستند ساختن فعالیت ها و اقدامات دولت هم برای ثبت تاریخی و هم مطالعه علاقه مندان به شکل انتشار عمومی پیش بینی شده بود.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایرنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر