تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهحوادث
  • کد خبر : 61980
  • تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
  • پ

    در زلزله خوی 816 نفر مجروح و 3 نفر فوت شدند

    استاندار آذربایجان غربی گفت: زلزله شب گذشته خوی سبب مصدومیت ۸۱۶ نفر شد.

    به گزارش عصر گیلان، شب گذشته ۸ بهمن ۱۴۰۱ در ساعت ۲۱:۴۴ زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر حوالی شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند و این زمین لرزه در بیشتر شهرهای شمال غرب ایران احساس شده است. ضمن آن که روز ۲۸ دی ماه نیز زمین لرزه ۵/۴ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری زمین، شهرستان خوی را لرزانده بود و باعث مصدومیت ۱۲۰ نفر و خسارت به منازل مسکونی شد.

     

    در زلزله خوی 816 نفر مجروح و 3 نفر فوت شدند

    استاندار آذربایجان غربی گفت: زلزله شب گذشته خوی سبب مصدومیت ۸۱۶ نفر شد.

    محمدصادق معتمدیان ۹ بهمن ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار از مصدومان زلزله خوی افزود: زلزله ۵.۹ ریشتری شب گذشته خوی ۸۱۶ مصدوم و ۳ فوتی برحای گذاشت.

    وی ادامه داد: ۶۰ نفر از مصدومان زلزله در بیمارستان های این شهرستان بستری شده و ۶۴ نفر نیز به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند.

    معتمدیان با اشاره به مساکن آسیب دیده نیز گفت: زلزله دیشب خوی سبب آسیب رسیدن ۲۰ تا ۵۰ درصدی به واحدهای مسکونی در ۷۰ روستا شده است.

     

    وحیدی: مقاوم سازی واحدهای مسکونی خوی‌ در دستور کار قرار دارد

    وزیر کشور گفت: مقاوم سازی ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله شهرستان خوی در دستور کار قرار دارد.

    احمد وحیدی 9 بهمن ماه در سفری که به خوی برای بازدید از مناطق زلزله زده داشت، اظهار کرد: دولت عزم جدی برای ارائه خدمات به زلزله زدگان و مقام سازی واحدهای مسکونی این منطقه دارد.

    وی با درخواست از رسانه‌ها برای ارائه توصیه‌های لازم به زلزله زدگان، افزود: رسانه‌ها باید در حفظ آرامش مردم و جلوگیری از وارد شدن استرس به آنان برای تسریع در خدمات رسانی تلاش کنند.

    وحیدی در رابطه با ارائه تسهیلات حمایتی به زلزله زدگان، گفت: بسته‌های تسهیلاتی شهری و روستایی در این راستا در حال بررسی است تا حمایت لازم زلزله زدگان به عمل آید.

    وی همچنین به تعیین تکلیف دانشجویان مراکز آموزشی این شهرستان نیز تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه فضل امتحانات است و بسیاری از دانشجویان این شهرستان غیربومی هستند، باید نسبت به تعیین تکلیف آنان سریعا اقدام کرد.

    وزیر کشور همچنین اضافه کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده، به واحدهای مسکونی نوسازی که مقاوم سازی شده بودند، آسیبی نرسیده است؛ البته برخی از واحدهای نوساز غیر استاندارد نیز آسیب جدی دیده‌اند که باید با ناظرین آنان برخورد جدی به عمل آید.

     

    150 قطعی گاز و ۷ مورد تخریب علمک در خوی

    مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی از ۱۵۰ قطعی گاز و ۷ مورد تخریب علمک در پی زلزله خوی خبر داد.

    علیرضا شیخی، اظهار کرد: براساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته، پس از زلزله‌ی ۵.۹ ریشتری خوی، ۱۵۰ قطعی گاز و ۷ مورد تخریب علمک داشتیم که گاز پنج مورد از علمک‌های تخریب شده ترمیم و سه مورد نیز به کل قطع شده است.

    وی با اعلام اینکه برغم شدید بودن زلزله، خوشبختانه تأسیسات زیرساختی گاز مورد آسیب قرار نگرفته است، گفت: گروه‌های نشت‌یابی ما هم اکنون شبکه‌های موجود را از نظر نشتی مورد بررسی قرار داده‌اند تا در صورت نشت در شبکه‌ها، سریعاً آنها را رفع کنند.

    مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با بیان اینکه نیروهای امداد گاز در خوی در حالت آماده باش هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، اکیپ‌های امدادی از شهرستان‌های ارومیه، مرند، سلماس، چایپاره، ماکو و چالدران در خوی مستقر شده‌اند تا در صورت لزوم عملیات امدادی را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

    شیخی با تاکید بر اینکه در پی زلزله بوقوع پیوسته، احتمال جابجایی در اتصالات لوله‌بخاری‌ها و یا جابجایی کلاهک دودکش وسایل گازسوز وجود دارد، افزود: ضروری است مشترکان گاز از اتصال لوله‌ی بخاری و آبگرمکن و سایر تجهیزات و همچنین عدم جابجایی کلاهک دودکش اطمینان حاصل نمایند.

     

    ارسال ۴۰۰ عدد چادر امدادی از گیلان برای زلزله زدگان خوی

    مدیرعامل هلال احمر گیلان از ارسال ۴۰۰ عدد چادر امدادی برای منطقه زلزله زده خوی در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: کلیه تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان نیز آماده باش هستند.

    سیاوش غلامی در گفت وگو با خبرنگاران، از آماده باش جمعیت هلال احمر استان گیلان جهت پشتیبانی از زلزله شهرستان خوی خبر داد و اظهار کرد: اقدام به ارسال چادرهای امدادی از گیلان برای زلزله زدگان شهرستان خوی کردیم.

    وی افزود: هم اکنون ۴۰۰ عدد چادر امدادی تیپ دو به همراه یک دستگاه تریلی اسکانیا در حال اعزام به منطقه زلزله زده است.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از آماده باش کلیه کارکنان، تیم های واکنش سریع، نیروهای عملیاتی، پایگاه های امداد و نجات، تیم های سحر، تیم های امدادی بانوان، لجستیک امدادی و خانه های هلال خبر داد و افزود: تیم های درمان اضطراری نیز آماده باش هستند تا در صورت نیاز به مناطق زلزله‌زده اعزام شوند.

     


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا

    مطالب مرتبط

  • ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در گیلان کشف شد ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
  • نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر