تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 21266
  • تاریخ انتشار : ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
  • پ

    دریادار سیاری: هدف مسابقات «جام دریا» ارتقای دیپلماسی سیاسی و نظامی است

    معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: مسابقات «جام دریا» گامی مهم در جهت ارتقای دیپلماسی سیاسی و نظامی در دریای خزر است.

    به گزارش عصر گیلان، دریادار حبیب الله سیاری در مراسم اختتامیه ششمین دوره رقابت های جام دریا، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امسال سه رشته غواصی عمق را در کنارک، جام دریا در ناوگان شمال و اربابان سلاح را در اصفهان میزبان بود که در هر سه مسابقه مقام اول را کسب کرد که مایه مباهات است.

    وی افزود: دریای خزر دارای اهمیت بالای ژئوپلتیک و ژئو استراتژیک بوده و دریای صلح و دوستی است و از آنجایی که این دریا برای همه کشورهای حاشیه خزر اهمیت است می‌خواهیم دریای صلح و دوستی باقی بماند.

    دریادار سیاری با تاکید بر اینکه باید با همکار هم امنیت خزر را برقرار کنیم، افزود: هر جا امنیت باشد صلح و دوستی و تعاملات باقی می‌ماند و امنیت همواره حرف اول را می‌زند.

    وی تاکید کرد: مأموریت نیروی دریایی تمام کشورهای حاشیه خزر برقراری و تداوم صلح و دوستی در این دریا است و به هیچ وجه اجازه حضور دیگران را در خزر نمی‌دهیم.

    دریادار سیاری با بیان اینکه برای بهره مندی از منابع دریای خزر باید تعامل و همکاری و دوستی را همچون همیشه حفظ کنیم، گفت: نیروی دریایی مثل وزارت خارجه در توسعه دیپلماسی دریایی و سیاسی تأثیر گذار است و حضور در این مسابقات برای تحقق این هدف و گامی در جهت ارتقای دیپلماسی دفاعی و نظامی در خزر است.

    وی با اشاره به وجود همدلی و رفاقت بین شرکت کنندگان در رقابت‌های جام خزر، افزود: به وسیله مسابقات جام دریا همدل شدیم تا خزر به عنوان دریای صلح و دوستی باقی مانده و کشورهای حاشیه از منابع خدادادی آن بیشترین بهره را ببرند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر