تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهفرهنگ و هنر
  • کد خبر : 16083
  • تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
  • پ
    توسط نشر افق؛

    «دختری که از بصره آمد» وارد کتابفروشی ها شد

    رمان نوجوان «در یک ظهر داغ تابستانی دختری که از بصره آمد» نوشته جمشید خانیان توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

    به گزارش عصر گیلان، رمان «در یک ظهر داغ تابستانی دختری که از بصره آمد» نوشته جمشید خانیان به تازگی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب دویست و سی و هفتمین عنوان مجموعه «رمان نوجوان» است که این ناشر چاپ می کند.

    جمشید خانیان، نویسنده این کتاب به نمایشنامه نویسی و داستان نویسی اشتغال دارد. او برگزیدگی شورای کتاب کودک، نشان طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده و قرار گرفتن در فهرست افتخار IBBY لندن و مکزیک را در کارنامه دارد. او نخستین نویسنده‌ ایرانی ادبیات کودک و نوجوان است که سال ۲۰۱۸ به فستیوال کلاغ سفید مونیخ دعوت شد. خانیان همچنین در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ به عنوان نامزد دریافت جایزه‌های جهانی آسترید لیندگرن و هانس کریستین اندرسون معرفی شد.

    رمان «در یک ظهر داغ تابستانی دختری که از بصره آمد» به نوجوانان کمک می‌کند کمتر احساس تنهایی کنند و با عشق به دیگران نگاه کنند. خانیان نیز پیش از شروع متن داستان، این‌جمله از غادة السمان شاعر سوری را در اولین صفحه کتاب آورده است: «مرا بیاموز چگونه درباره‌ات بنویسم/یا چگونه از یادت ببرم.»

    قصه این‌کتاب درباره مساله عشق در دوران نوجوانی است که برای نوجوانان حسی مرموز، شیرین و البته عجیب است و می‌تواند زندگی‌شان را زیر و رو کند. به این‌ترتیب جمشید خانیان از این‌ظرفیت استفاده کرده و داستانش، فرصت تفکر، شناخت و روبه‌روشدن با چالش‌های عشق در نوجوانی را به مخاطب می‌دهد.

    در قسمتی از این رمان می خوانیم:

     

    پا شدم هرکولسم را از روی زمین برداشتم و تقریبا همان طور دولادولا تندتند ردیفِ شمشمادها را گرفتم و جلو رفتم. آخر شمشمادها ایستادم. کمی‌ دورتر از من، کرکس پرنده ایستاده بود پای یک درخت کُنار و برایم دست تکان می‌داد. فرمان هرکولس را محکم گرفتم و دویدم طرفش. درست یادم می‌آید اولین چیزی که با عصبانیت بهش گفتم، این بود: «اینجا هم جا بود که قرار گذاشتی نکبت!»

    گفت: «بهتر از اینجا کجا؟ گُل و سبزه و دار و درخت و چمن! اینجا حرف ندارد پسرعمو!»

    و گفت: «بیا برویم آن‌طرف!»

    پرسیدم: «با چی آمدی تو؟»

    گفت: «با همان ژیان پیکاپ آلبالویی. معلوم است دیگر، با هرکولس. پس با چی!»

    و گفت: «گذاشتمش آن طرف!»

     

    این کتاب با ۱۱۶ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۷ هزار تومان منتشر شده است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر