تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 25601
  • تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
  • پ

    خسارت 100 میلیاردی سارقان به تاسیسات برق گیلان

    مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه 720 فقره سرقت سیم طی 6 ماه امسال گزارش و ثبت شده، گفت: این سرقت ها خسارتی قریب به 100 میلیارد ریال به تأسیسات شرکت وارد کرده‌اند.

    به گزارش عصر گیلان، محمد اسماعیل هنرمند در جمع خبرنگاران با اشاره به وسعت ۱۴ هزار کیلومترمربعی گیلان و لزوم برق رسانی به مردم استان، اظهار کرد: ما مفتخر به توزیع برق به بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک در استان از طریق ۳۰ هزار کیلومتر هستیم.

    وی به سرقت لوازم و تجهیزات برق به سبب افزایش قیمت مس خبر داد و افزود: طی ۶ ماهه نخست امسال علیرغم اقدامات نظارتی و پیشگیرانه ۷۲۰ فقره سرقت سیم گزارش و ثبت‌شده که خسارتی قریب به ۱۰۰ میلیارد ریال به تأسیسات شرکت واردشده است.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه سرقت تجهیزات شبکه‌های توزیع برق به یکی از مشکلات اساسی این صنعت مبدل شده، تصریح کرد: این واقعه و ناهنجاری اجتماعی شوم، نه تنها به این صنعت زیر بنایی مستقیماً آسیب‌های جدی می‌رساند بلکه به مشترکین و تولیدات کشاورزی، صنعتی، تجاری و به‌طورکلی افراد جامعه نیز زیان‌های عمده‌ای وارد می‌کند.

    هنرمند با بیان اینکه شماری از سارقان حین سرقت فوت نیز کرده‌اند، گفت: هرگونه اقدام جهت کاهش و مهار نمودن این جرم و بزه اجتماعی بیش از همه به نفع کل آحاد جامعه خواهد بود.

    وی حفظ، صیانت و نگه‌داری از صنعت برق را علیرغم همکاری نیروی انتظامی انکارناپذیر برشمرد و بیان کرد: گزارش به‌ موقع هم استانی‌ها پس از اطلاع از خاموشی‌های مشکوک و طولانی‌مدت خصوصاً در ساعات غیر پیک و ساعات اولیه صبح به واحد اتفاقات برق محل و تماس با سامانه تلفنی ۱۲۱ و همچنین ثبت آنی و آنلاین گزارش‌های فوق در سامانه کاربردی برق من از مهم‌ترین روش‌های مقابله و مشارکت در امر خطیر کاهش سرقت سیم‌های برق و متعاقباً افزایش میزان پایداری شبکه‌های توزیع در سطح استان است.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اجرای اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش سرقت ها و افزایش پایداری شبکه افزود: اجرای طرح‌های جهادی تعویض شبکه‌های سیمی فرسوده با کابل خود نگهدار و همچنین استفاده از بست‌های ضد سرقت شبکه فشار ضعیف و پست‌های هوائی و نیز ایمن‌سازی درب پست‌های توزیع و ایجاد گشت‌های تلفیقی ازجمله این اقدامات بوده است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : فارس
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر