تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهفرهنگ و هنر
  • کد خبر : 3806
  • تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
  • پ
    نماینده ولی فقیه در گیلان:

    حوزه های علمیه طلاب تراز انقلاب تربیت کنند

    نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید طلاب در تراز انقلاب تربیت کند، گفت: طلاب باید پاسخگوی نیاز جامعه باشند.

    به گزارش عصر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی ظهر یکشنبه در جلسه تمهید مقدمات آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه گیلان با اشاره به طلاب باید در پنج عرصه وارد حوزه علمیه می شوند، اظهار کرد:

    وی علم، تقوا و اخلاق از عرصه ورود طلاب به حوزه های علمیه از گذشته عنوان کرد و افزود: در چهار دهه گذشته دو عرصه مدیریت و جهانی شدن به حوزه های علمیه اضافه شده است زیرا امروزه حوزه های علمیه جهانی فکر می کنند.

    امام جمعه رشت با بیان اینکه حوزه های علمیه با تربیت طلبه های فاضل باید بتوانند نیاز مبرم جامعه را پاسخگو باشند، تصریح کرد: عالم دین باید شناخت به زمان خود داشته باشد.

    آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه طلاب امروز نمی توانند تنها به اقلیم، منطقه و جغرافیای محدودی فکر کنند، ادامه داد: جامعه امروز با توجه به شرایط موجود نیازمند طلاب و عالمان دین است

    وی با بیان اینکه عده‌ای از مسئولان هنوز وجود طلاب فاضل در جامعه را جدی نگرفته‌اند، اظهار کرد: به همین منظور آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و اوقاف باید اقدامات تأثیرگذار هستند.

    نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه روحانی که با متانت در جامعه تبلیغ دین می کند موجب جذب جوانان به حوزه‌های علمیه می شود، اضافه کرد: حضور طلبه های بااستعداد موجب بالندگی حوزه‌های علمیه می‌شود.

    آیت الله فلاحتی، دانش فقه را سخت‌ترین علوم عالم عنوان و تصریح کرد: شیوه‌ای باید اتخاذ شود تا طلبه های جوان بتوانند پاسخگوی شبهات جامعه باشند.

    وی با تاکید بر تربیت طلبه های در تراز انقلاب اسلامی، اظهار کرد: زندگی بعضی از عالمان دین حتی برای طلبه ها نیز دارای جذابیت است و در این راستا گاهی مواقع رفتار و گفتار عالم می تواند در طلبه تأثیرگذار باشد.

     

    پایان اردیبهشت آخرین مهلت ثبت نام حوزه‌های علمیه

    مدیر حوزه های علمیه گیلان نیز در این جلسه وجود طلبه های فاضل را سبب بالندگی حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: زمانی جامعه به پویایی می‌رسد که طلبه‌های فاضل و دانشمند در تمام عرصه‌ها داشته باشیم.

    حجت الاسلام قاسم علیپور با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه از ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۹۹، بیان کرد: مهلت ثبت نام برای ورود به حوزه‌های علمیه تا پایان اردیبهشت ماه جاری است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر