تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 41583
  • تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
  • پ
    سعید جلیلی در جمع دانشجویان؛

    جلیلی: آنکه در موضع شکست است، حق ندارد شرط بگذارد

    نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با یادآوری اینکه برخی می گفتند آمریکا همه توانش را علیه ایران به کار نبرده است، گفت: آمریکایی ها اعتراف کردند که فشار حداکثری را بر ایران اعمال کرده اند.

    به گزارش عصر گیلان، آقای سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در نشست نقد و بررسی سیاست خارجه ایران در برابر استکبار جهانی که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران برگزار شد ضمن تشریح ابعاد اهمیت پیروزی انقلاب اسلامی به برنامه دشمن برای پیشبرد اهدافش اشاره کرد و افزود: گاهی دشمن با تهدید موفق نمی‌شود، اما با القای غلط موفق می‌شود.

    آقای جلیلی با اشاره به آموزه‌های قرآنی درباره اینکه دشمن ترغیب به بازگشت، توقف حرکت، خالی کردن دل مردم و اخلال در اهداف می‌کند، اظهار داشت: در زمان‌هایی با شعر و شاید امروز با فیلم این کار را می‌کنند، ظاهرش هم خیرخواهی است! در همین ۴۰ سال انقلاب هر وقت دشمن حرکتی را شروع میکرد با ملتی رو به رو می‌شد که در مقابل آن‌ها می‌ایستاد و برخی هم بودند که میخواستند “تردید” ایجاد کنند.

    وی با اشاره به این که در سه سال گذشته (دولت آمریکا) می‌گفت می‌خواهیم با فشار حداکثری در مقابل ایران بایستم و تمام تلاشش را هم کرد، گفت: کسانی هم به این پروبال دادند و صحنه درست تحلیل نشد و برخی می‌گفتند برویم گفتگو کنیم و تمام شود؛ حتی در دوران ترامپ!

    نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت با اشاره به اینکه گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی ۱۵ بار نشان داد ایران به برجام پایبند بوده است، ادامه داد: آن‌ها می‌گفتند فروش نفت به صفر می رسد؛ اما می شد با قدرت پیش رفت. اگر شما توانمندی داشته باشید، اما درک درست از آن توانمندی را نداشته باشید زمان از دست میرود و او (دشمن) به اهدافش می‌رسد.

    وی با یاداوری اینکه برخی می‌گفتند آمریکا همه توانش علیه ایران را به کار نبرده است، ادامه داد: خود آمریکا‌یی ها اعتراف کردند که فشار حداکثری را اعمال کردند.

    آقای جلیلی ترور سردار سلیمانی را یکی از مصادیق فشار حداکثری و تشیع جنازه سردار سلیمانی را مصداق ایستادگی مردم در برابر این فشار دانست.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اهمیت دهه فجر امسال گفت: همان دشمنی که از فشار حداکثری میگفت، امروز مقامات رسمی اش رسما اعلام می‌کنند ما شکست خوردیم. این حرف ما نیست؛ عین اظهارات آنهاست که هم ابراز تاسف میکند و هم میگوید منزوی شده ایم و دستان آمریکا خالیست. یکی از آن‌ها میگوید در این راهبرد، بازنده رهبر آمریکاست. سخنگوی وزارت امور خارجه شان میگوید این شکست فاحش بود و ایرانی‌ها نه تنها عقب نشینی نکردند بلکه جلو رفتند.

    وی با اشاره به عنوان برنامه “پشت خیمه دشمن” گفت: این یک تحلیل درست است و چنین نشستی اهمیت دارد.

    آقای جلیلی با بیان اینکه دشمن جبهه و شیوه جنگیدنش را تغییر می‌دهد، گفت: یک وقتی دشمن جنگ راه می‌اندازد و امثال حسین علم الهدی میروند در جبهه مقاومت می‌کنند. هر زمانی هم که دشمن از زور ناامید می‌شود و جواب نمیگیرد به تزویر رو می‌آورد و وقتی شما به پشت خیمه میرسید قرآن را بالا می‌برد.

    وی افزود: دشمنی که امروز می‌ببینید خودش معترف به شکست خوردن است ، چاره را در تزویر می‌بیند و با استفاده از ابزار‌های مختلف از جمله رسانه میخواهد تزویر خودش را دنبال می‌کند.

    آقای جلیلی تاکید کرد: یکی از کار‌هایی که باید کرد این است که این پیروزی روشن شود. در دفاع مقدس ملت ما ایستاد و پیروزی به دست آمد. برخی پیروزی امروز را میخواهند تقلیل دهند و بپوشانند. در دهه فجر امسال دشمن اعتراف میکند به شکست و می‌گوید ایران عقب که نرفت، جلو هم رفت.

    وی افزود: در این فضا می‌گویند فلانی به رهبری نامه نوشت یا ننوشت، نامه چند صفحه بود؟!

    نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت با اشاره به اینکه نظرش درباره برجام را بار‌ها اعلام کرده است، گفت: ما نظرمان را مشخص بیان کردیم که برجام سند طلبکاری ماست و باید برجام خواهی صورت بگیرد.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه موضوع نامه، موضوع صحنه ما نیست، افزود: من وظیفه دارم نظرات را بیان کنم. یک نامه‌ای شش ماه قبل از سوی دولت قبل درباره دستاورد‌های برجام به مجلس ارائه شد که ما بررسی کردیم و گفتیم برخی مطالب این نامه به این دلایل با واقعیت تطابق ندارد؛ اما یک دفعه وقتی دشمنی اعتراف به شکست می‌کند موضوع این نامه مطرح و به تیتر یک تبدیل میشود. این موضوع، چون سوال شد من بیان کردم وگرنه ارزش جواب دادن هم نداشت.

    آقای جلیلی تاکید کرد: آنچه در ایام انتخابات بیان میکردم امروز هم می گویم ، جهش برای کشور ما یک ضرورت است. باید تمام ابزار و لوازم را همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند به کار گیرند و عقب ماندگی و ضعف‌ها جبران شود.

    نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت با تاکید بر اینکه وقتی دشمن اعلام شکست می کند وقت آن است که همان مسیر را پیش برد، ادامه داد: همه ما باید به سمت آن پیشرفت حرکت کنیم؛ این در همه سال‌های انقلاب و در همه دولت‌ها باید صورت می‌گرفت. این بحث را در همه دولت‌ها بیان کرده ایم.

    وی با اشاره به اینکه باید صحنه را دقیق و درست بشناسیم، گفت: در یک ماه اخیر ادعای دشمن این بود که مشکل ایران با آمریکا نیست و با همه دنیاست اما امروز خودش اعتراف می کند منزوی شده است. اگر کسانی امروز با دشمن شما دچار چالش شده اند فرصت است یا تهدید؟ فرصت است. بعد عده‌ای می‌گویند چرا رفتید با روسیه یا چین؟ اگر صحنه درست تحلیل نشود می گویند چرا ریس جمهور رفت روسیه؟ چرا وزیر خارجه به چین رفت؟

    وی افزود: در فشار حداکثری می‌گفتند باید فروش نفت به صفر برسد، حالا میگویند سه سال گذشته، اما فروش نفت شما دارد مثل قبل می‌شود؛ و وزیر نفت اعلام می‌کند “الان دارم یک میلیون و بیست بشکه نفت میفروشم”.

    آقای جلیلی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب درباره “جهاد تبیین” گفت: امروز شما یک کار بزرگ دارید برای اینکه بتوانیم حرکت امام (ره)را با قدرت ادامه دهیم. مواظب باشیم مسائل فرعی مطرح نشود. اگر شما یک کار بزرگ دیدید آن را تقویت کنید و اگر دیدید جایی کاری ناقص است وظیفه ماست که آن را تکمیل کنیم. وظیفه ماست که برای تقویت نظام و انقلاب به اصلاح کارهای خطا، کمک کنیم و این هوشیاری و حرکت مستمر نیاز دارد.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: رهبر انقلاب در آخرین جلسه با دولت قبل گفت بعضی از مسائل این دولت “عبرت” شد؛ وقتی چیزی عبرت می‌شود باید کاری کرد دیگر تکرار نشود.

    وی افزود: برخی افراد که ادعای آزاداندیشی می‌کنند، نگران هستند که چرا یک نامه نوشته می‌شود و این از طنز‌های روزگار است.

    آقای جلیلی در پاسخ به یکی از دانشجویان درباره اینکه نظر صریح شما درباره مذاکره چیست ، گفت: هدف من در جلسه چیز‌هایی بود که گفتم. چند سال قبل در دیدار دانشجویان از من پرسیدند روابط با چین خوب است یا نه؟ اما برای پاسخ به این سوال مطالب باید دقیق بررسی و مورد مباحثه قرار گیرد؛ مذاکرات هم از این جنس است. آن کسی که امروز در موضع شکست است نمی‌تواند شرط بگذارد و بگوید “بیا با من گفتگو کن”. آن زمان که ادعای فشار حداکثری میکردی ملت ما در دهان تو زد و الان که در این موضع (شکست) هستی نمیتوانی این حرف‌ها را بزنی.

    وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره اظهار نظر برخی مقامات داخلی درباره مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: در این مورد نظرم را گفته ام اما وقتی آمریکا آن ادعا‌های کذایی را داشت این چیز‌ها اتفاق نیفتاد، الان که دیگر وضعیت مشخص است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : خبرگزاری صدا و سیما
    برچسب ها :
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر