تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 52968
  • تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۵
  • پ
    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان:

    تولید زباله در آستانه اشرفیه به ۳۰ تن رسید

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان گفت: تولید زباله در این شهرستان ۵۰ تن بوده که پس از تفکیک زباله به ۳۰ تن رسید.

    به گزارش عصر گیلان، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه جمعی از مسئولان قضایی از مجتمع تفکیک زباله و کود آلی شهرستان آستانه اشرفیه بازدید کرد.

    احمد آقایی با اشاره به اینکه یکی از تهدید های محیط زیست مسأله زباله و پسماند است اظهار کرد: با ورود دستگاه قضایی شهرستان و جلسات متعددی که در دادگستری آستانه برگزار شد و هدایت های رییس کل دادگستری استان گیلان، این شرکت جهت ساماندهی زباله پیشگام شده و فعالیت خود را با تفکیک زباله خشک و تر از مبدا آغاز کرد.

    وی با بیان اینکه تولید زباله در این شهرستان ۵۰تن بوده که پس از تفکیک زباله به ۳۰تن رسیده است گفت: گام دوم، هدایت زباله های تر به دستگاه های این مجتمع است که روزانه ۱۲ تن از زباله های تر بازیافت می شود و مابقی در منطقه دیگری با رعایت پیوست های زیست محیطی دفن می شود.

    آقایی خاطرنشان کرد: در این مجتمع زباله های شیشه و پارچه و برخی زباله های تر بازیافت شده و به کود آلی تبدیل می شود که در گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان تصریح کرد: این مجتمع علاوه بر بازیافت زباله و صیانت از آلودگی های محیط زیستی موجب اشتغال زایی برای بیش از ۲۰ نفر از جوانان منطقه بوده و امید است چنین طرح‌هایی در سایر شهرستان ها نیز اجرایی شود.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر