تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 61786
  • تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
  • پ
    امام جمعه بندرانزلی:

    توجه به معنویت ویژگی همه شهداست

    امام جمعه بندرانزلی، توجه به معنویت را ویژگی همه شهدا دانست و گفت: اگر می خواهیم در مسیر شهدا حرکت کنیم باید معنویت خودمان را ارتقا ببخشیم.

    به گزارش عصر گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امروز، ۲ بهمن ماه در یادواره شهدای دانشجوی استان گیلان که در دانشگاه پیام نور رشت برگزار شد، ماه رجب را ماهی پرعظمت و پرفضیلت دانست و اظهار کرد: ماه های رجب، شعبان و رمضان ماه های استثنایی سال هستند و باید از فرصت آنها برای نیایش استفاده کنیم.

    وی انقلاب اسلامی را حرکتی عظیم در عصر معاصر دانست و افزود: امتیاز و وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر نظام ها و انقلاب ها و حکومت ها و جوامع در امور معنوی است، یعنی معنویت در کنار مدیریت و معنویت در کنار سیاست و معنویت در کنار علم و… قرار دارد.

    امام جمعه بندرانزلی، با بیان اینکه دنیا بدون معنویت برای انسان ها جهنم است، تصریح کرد: همه جنگ ها و غارتگری ها و تعدی ها و ظلم ها و تهدیدها و تحریم ها ناشی از فقر معنویت است.

    حجت الاسلام شمس الدین به چرایی راه اندازی جنگ ترکیبی و روانی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان می خواهند صدای معنویت را خاموش کنند و جمهوری اسلامی منادی معنویت است.

    وی با بیان اینکه دشمنان از معنویت نظام اسلامی هراس دارند، خاطرنشان کرد: اگرچه در طول ۴۳ سال گذشته به اوج برخورداری دفاعی و نظامی و علمی و فناوری با تکیه بر جوانان این مرز و بوم رسیده ایم، اما دشمن از معنویت ما هراس دارد؛ نه از امکانات و تجهیزات ما.

    امام جمعه بندرانزلی، توجه به خدا، نماز، قرآن، اهل بیت و معارف دین را اصل اساسی در قدرت معنوی دانست و اضافه کرد: خیلی ها در دنیا قرآن می خوانند، اما کسی از قرآن خواندن آنها نگران نمی شود، اما عمل به قرآن نقطه قوت نظام اسلامی است و شهدای ما نیز همین ویژگی را داشتند.

    وی توجه به معنویت را ویژگی همه شهدا دانست و گفت: توجه به معنویت در سیره شهدا از صدر اسلام تا امروز دیده می شود.

    حجت الاسلام شمس الدین تاکید کرد: اگر می خواهیم در مسیر شهدا حرکت کنیم باید معنویت خودمان را ارتقا ببخشیم و ماه رجب فرصت کسب معنویت است.

    وی توجه به معنویت را شرط قرار گرفتن در مسیر نورانی شهدا دانست و یادآور شد: اگر می خواهیم از مسیر انقلاب جا نمانیم، باید مانند شهدا مجاهدت کنیم.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر