تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 35787
  • تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
  • پ
    نماینده ولی فقیه در گیلان:

    تعهد و ایمان دو امتیاز نیروهای مسلح ما در مقایسه با سایر کشورهاست

    نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه ایمان یکی از راهبردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است که موجب امتیاز نیروی دریایی ما با همه نیروهای مسلح جهان شده، گفت: دومین ویژگی تعهد این نیروها در کنار ایمان است.

    به گزارش عصر گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح حاضر در استان گیلان به مناسبت هفته نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ستاد فرماندهی منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در انزلی برگزار شده بود، اظهار کرد: تاریخ نیروی دریایی در ایران قدمت چندین هزار ساله و به قدمت تاریخ کشور است.

    وی با بیان اینکه هیچ ملتی چنین تاریخی را ندارد، گفت: ولی امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی به خاطر داشتن چند ویژگی از یک موقعیت سوق‌الجیشی و داخلی و فراملی برخوردار است.

    امام جمعه رشت با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب کلمه‌ «راهبردی» را برای نیروی دریایی ارتش جمهوری افزودند، تصریح کرد: راهبرد در لغت سیاسی جهان معاصر از چند ویژگی برخوردار است که اولین آن ایمان است.

    آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه ایمان یکی از راهبردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است که موجب امتیاز نیروی دریایی ما با همه نیروهای مسلح جهان شده، گفت: دومین ویژگی تعهد این نیروها در کنار ایمان است.

    نماینده ولی فقیه در استان گیلان تصریح کرد: ایمان به خدا و قیامت یعنی ایمان به مبدا و معاد که موجب امتیاز نیروی مسلح ما به ویژه نیروی دریایی شده است.

    آیت‌الله فلاحتی تاکید کرد: امروز به خاطر راهبردی بودن که در سایه ایمان و تعهد قرار گرفته نیروی دریایی ارتش تمام آب های جهان را فتح کرده و از کنار قدرت های پوشالی جهان می‌گذرد و خم به ابرو نمی‌آورد.

    امام جمعه رشت گفت: امروز نیروی دریایی ما در دریا در عرصه حمایت و حراست از عرصه جغرافیایی نه فقط ایران بلکه سواحل سایر کشورها حضور دارد و آرامش در آب‌های داخلی و حتی بین‌المللی را فراهم آورده است.

     

    راهبرد اصلی نیروی دریایی دفاع از ارزشهای اسلامی ایران است

    امیر دریادار عبدالوهاب طاهری، فرمانده ناوگان شمال و ارشد ارتش جمهوری اسلامی نیز، ضمن تبریک هفته نیروی دریایی اظهار کرد: هفتم آذر روز نیروی دریایی یادآور حماسه‌آفرینی دلیرمردان ناو موشک‌انداز پیکان در عملیات غرورآفرین مروارید است که با همراهی نیروی هوایی قهرمان برگ زرینی بر افتخارات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آغازین روزهای جنگ تحمیلی افزودند.

    فرمانده ناوگان شمال و ارشد آجا در گیلان تصریح کرد: ماحصل این دفاع مقدس و تلاش‌های صورت گرفته نیروهای متخصص کشورمان، بومی‌سازی انواع فناوری روز در زمینه‌های تجهیزات نظامی، سامانه جنگ‌های الکترونیکی، زیرسطحی، روسطحی، پهپادی، تسلیحات موشکی، سامانه‌های الکترونیکی، مخابراتی و راداری است.

    وی افزود: نیروی دریایی مهد پرورش جوانان غیرتمند مومن و ولایتمداری است که تمام تلاش خود را معطوف به پیشرفت و ترقی و ارتقای توان، نظم همه‌جانبه علوم دریایی و دفاع از مرزهای ایران اسلامی کرده‌اند.

    امیردریادار طاهری با بیان اینکه راهبرد نیروی دریایی ایجاد بازدارندگی دریایی و عملیاتی کردن توانایی دفاع همه جانبه است که با استفاده از ظرفیت دیپلماسی دفاعی و دیپلماسی دریایی در رزمایشهایی با کشورهای همسایه و همچنین مشترک‌المنافع اجرا می‌شود، تاکید کرد: راهبرد اصلی نیروی دریایی ارتش گسترش و افزایش عمق استراتژیک در دفاع از ارزشهای اسلامی ایران است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر