تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 63384
  • تاریخ انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
  • پ
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد:

    تردد نوروزی حدود ۲ میلیون خودرو در محورهای گیلان

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از ورود یک میلیون و ۸۵ هزار و ۸۶۹ وسیله نقلیه به استان در طرح نوروزی خبر داد و تصریح کرد: شاهد تردد یک میلیون و ۹۴۱ هزار و ۱۹۲ وسیله نقلیه در محورهای استان گیلان بودیم.

    به گزارش عصر گیلان، غلامعلی نیک فهم با اشاره به آخرین آمار دریافتی از دستگاه های تردد شمار منصوبه در راه‌های مواصلاتی استان گیلان، اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ لغایت ششم فروردین ماه ۱۴۰۲، همزمان با آغاز طرح نوروزی، شاهد تردد یک میلیون و ۹۴۱ هزار و ۱۹۲ وسیله نقلیه در محورهای استان گیلان بودیم.

    وی از ورود یک میلیون و ۸۵ هزار و ۸۶۹ وسیله نقلیه به استان و خروج ۸۵۵ هزار و ۳۲۳ وسیله نقلیه از استان خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۳ درصدی در ورود به استان و ۱۷ درصدی در خروج از استان هستیم.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین – رشت با ۵۴۵ هزار و ۴۸۳ وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر – چابکسر با ۳۱۶ هزار وسیله نقلیه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: همچنین بیشترین میزان خروجی از طریق محور آزادراه رشت – قزوین با میزان تردد ۳۱۴ هزار و ۷۰۷ وسیله نقلیه بوده است.

    نیک فهم، متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان را ۷۵۹ وسیله نقلیه در ساعت دانست و گفت: اوج تردد در محورهای استان مربوط به روز جمعه، ۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ با متوسط تردد ۹۴۷ وسیله نقلیه در ساعت است.

    وی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخل استان مربوط به محور امامزاده هاشم – سراوان با متوسط تردد روزانه ۵۳ هزار و ۱۹۳ وسیله نقلیه است.

    مدیرکل راهداری گیلان به گزارشی از تعداد سفرهای انجام شده با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان اشاره کرد و متذکر شد: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ لغایت ششم فروردین ماه ۱۴۰۲، ۱۷ هزار و ۶۳۱ سفر با وسایل نقلیه عمومی از مبدا داخل استان انجام و ۸۹ هزار و ۲۱۰ مسافر جابجا شده اند.

    وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۱۳۱ سفر درون استانی و ۷۵۰۰ سفر برون استانی با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان به انجام رسیده است، عنوان کرد: در سفرهای درون استانی ۵۱ هزار و ۲۳۱ مسافر و در سفرهای برون استانی ۳۷ هزار و ۹۷۹ مسافر جابجا شده اند.

    نیک فهم با اشاره به انجام ۲۰۳۳ سفر با اتوبوس، ۱۵۸۵ سفر با مینی بوس و ۱۴ هزار و ۱۳ سفر با سواری از مبدا داخل استان همزمان با طرح نوروزی، بیان کرد: ۲۰ هزار و ۱۱۶ مسافر با اتوبوس، ۲۵ هزار و ۲۰۷ مسافر با مینی‌بوس و ۴۳ هزار و ۸۸۷ مسافر با سواری جابجا شدند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر