تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 55384
  • تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
  • پ
    رئیس پلیس آگاهی گیلان بیان کرد:

    بیکاری و معتادین متجاهر از جمله عوامل افزایش سرقت های خرد در گیلان است

    رئیس پلیس آگاهی گیلان، ۹۳ درصد از پرونده های ارجاعی مقامات قضایی به رده های پلیس آگاهی و کلانتری ها و پاسگاه های استان را مرتبط با سرقت دانست و افزود: بیکاری، وضعیت بد اقتصادی و معتادین متجاهر از جمله عوامل افزایش سرقت های خرد است.

    به گزاش عصر گیلان، سرهنگ علیرضا حدادی، سرقت را از شایع ترین جرایم در سطح استان و کشور دانست که بیشترین فراوانی را نسبت به سایر جرایم دارد و اظهار کرد: سرقت دارای بیشترین فراوانی در حوزه جرایم علیه افراد و اموال توسط مجرمین است و لذا عمده تلاش رده های پلیس آگاهی صرف مبارزه با این طیف از جرایم و مقابله با مجرمین سرقت می شود.

    وی ۹۳ درصد از پرونده های ارجاعی مقامات قضایی به رده های پلیس آگاهی و کلانتری ها و پاسگاه های استان را مرتبط با سرقت دانست و افزود: هفت درصد پرونده ها نیز مربوط به حوزه جنایی و مالی است.

    رئیس پلیس آگاهی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، در پاسخ به این سوال که «مهمترین سرقت ها در چه حوزه هایی است؟»، تصریح کرد: عمده بحث ما در جرایم سرقت در سطح استان، سرقت های خرد است که بیشترین فراوانی را دارد.

    حدادی، با بیان اینکه اولویت اول در سرقت های خرد اموال عمومی و سیم برق و کابل مخابراتی و اماکن خصوصی است، گفت: در اولویت بعدی سرقت های مهمه مانند سرقت از منزل، سرقت مغازه، سرقت خودرو و جرایم خشن همچون کیف قاپی و موبایل قاپی قرار دارد که در احساس امنیت شهروندان اثرگذار است.

    وی ادامه داد: با تلاش همکاران پلیس آگاهی استان و اشراف در حوزه مجرمین و همکاری صمیمانه مردم، در حوزه جرایم مهمه و اثرگذار طی هشت ماهه امسال شاهد کاهش خوبی هستیم که شامل کاهش ۲۰ درصدی در حوزه سرقت از منزل و مغازه و ۲۵ درصدی سرقت خودرو است.

    رئیس پلیس آگاهی گیلان با بیان اینکه در حوزه کیف قاپی و موبایل قاپی نیز کاهش ۵۵ درصدی داریم، اضافه کرد: عمده بحث ما سرقت های خرد است و لذا می طلبد تمامی ادارات و دستگاه ها و سازمان ها پای کار بیایند و خلاء های قانونی را برطرف کنند؛ خوشبختانه کیفرها در حوزه جرام مهمه و اثرگذار به گونه ای است که شاهد کاهش جرایم و کنترل مجرمین هستیم.

    وی با اشاره به تکرار جرایم خرد به واسطه عدم بازدارنده بودن کیفرها، خاطرنشان کرد: بیکاری، وضعیت بد اقتصادی و معتادین متجاهر از جمله عوامل افزایش سرقت های خرد است؛ معتادین متجاهر به واسطه افزایش قیمت مواد مخدر دست به هر نوع سرقتی می زنند.

    حدادی از تشکیل بانک اطلاعاتی بین پلیس و قوه قضائیه جهت کنترل مجرمین دارای سابقه سرقت و مقابله با جرایم خشن و مهمه خبر داد و عنوان کرد: مجرمین در صورت تکرار اقدامات مجرمانه، خیلی زود شناسایی می شوند و تحت تعقیب قرار می گیرند و به مرجع قضایی معرفی می شوند که با تشدید مجازات همراه است و خروجی آن را در کاهش جرایم خشن و مهمه شاهد هستیم.

    وی با بیان اینکه گیلان در حوزه مقابله با مجرمین و کنترل مجرمین رتبه ششم کشور را دارد، یادآور شد: در حوزه جرایم خرد با فراوانی نشانگاه های مجرمانه و معتادین متجاهر مواجه هستیم لذا می طلبد همه سازمان ها و دستگاه ها پای کار پلیس آگاهی جهت جمع آوری و بازپروری و رها نکردن معتادین بهبود یافته بعد از ترک مواد بیایند تا در حوزه کاهش سرقت های خرد نیز موفق باشیم.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر