تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 47252
  • تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
  • پ
    مدیر آموزش و پرورش صومعه ‌سرا:

    امتحانات نوبت خرداد کلیه پایه‌های تحصیلی به صورت حضوری برگزار می‌گردد

    مدیر آموزش و پرورش صومعه سرا گفت: براساس شیوه نامه مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش امتحانات نوبت خرداد کلیه پایه های تحصیلی به صورت حضوری برگزار می گردد.

    به گزارش خبرنگار عصر گیلان از صومعه سرا، حسین بالو مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا در جلسه‌ ستاد برگزاری امتحانات نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، اظهار کرد: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تمامی دوره های تحصیلی بر اساس شیوه‌نامه مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

    وی درمورد نحوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی گفت: در پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی در دو درس فارسی و ریاضی و در پایه‌های چهارم و پنجم در دروس فارسی، ریاضی و علوم، علاوه بر ابزارهای مختلف ارزشیابی کیفی ــ توصیفی، در پایان سال تحصیلی آزمون‌های کتبی نیز برگزار می شود که به صورت کلاسی بوده و تمامی فرایندهای این آزمون‌ها اعم از طراحی سؤالات، اجرای آزمون و تصحیح اوراق بر عهده معلم هر پایه است. در پایه ششم نیز برای کلیه دروس، آزمون هماهنگ منطقه‌ای با سؤالات واحد و برنامه معین از سوی اداره آموزش و پرورش منطقه، در مدارس برگزار می‌گردد.

    مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به اینکه بازه زمانی آزمون‌های کتبی تمامی پایه‌های دوره ابتدایی از یکم تا ۱۲ خرداد است، بیان کرد: نتایج آزمون‌های کتبی، در کنار سایر ابزارهای ارزشیابی کیفی ــ توصیفی، برای توصیف عملکرد و تصمیم گیری در خصوص ارتقای دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    حسین بالو درمورد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه نیز تصریح کرد: امتحانات نوبت خرداد کلیه پایه‌های تحصیلی دوره اول و دوم متوسطه نیز به صورت حضوری و در بازه زمانی یکم تا ۲۸ خرداد ماه برگزار می‌گردد.

    وی به نحوه طراحی سؤالات امتحانات دوره متوسطه اشاره کرد و افزود: طراحی سؤالات امتحانات نهایی پایه‌ دوازدهم به صورت هماهنگ کشوری توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی و سؤالات پایه‌ نهم نیز به صورت هماهنگ استانی انجام می‌گیرد و به صورت الکترونیکی به حوزه‌های اجرا ارسال می‌گردد. در سایر پایه‌ها نیز آزمون‌ها به صورت درون مدرسه‌ای برگزار شده و طراحی سؤالات بر عهده دبیر هر درس می‌باشد.

    وی افزود: در امتحانات نهایی پایه دوازدهم، ۵۸۴ دانش آموز دختر در ۵ حوزه امتحانی و ۳۵۳ دانش‌آموز پسر در ۴ حوزه امتحانی شرکت می‌کنند و دانش‌آموزان پایه نهم و سایر پایه‌های تحصیلی نیز در مدارس خود آزمون می‌دهند.

    حسین بالو به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی اشاره کرد و گفت: در کلیه‌ی حوزه‌های امتحانی الزامات بهداشتی از قبیل گندزدایی فضا و تجهیزات مدارس، تهویه مناسب هوا، تدارک ماسک و مواد ضدعفونی کننده با نظارت مدیران مدارس صورت می‌گیرد و از دانش‌آموزان مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا در محلی مجزا در همان حوزه امتحانی، با حضور مراقبین، امتحان به عمل می‌آید.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر