تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 46202
  • تاریخ انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
  • پ

    افزایش تولید و فروش بهار نارنج در گیلان

    مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: تولید شکوفه بهار نارنج که یکی از معطرترین گلهای جهان است در استان گیلان افزایش یافت.

     

    به گزارش عصر گیلان، منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه فصل بهار که از راه می رسد، شکوفه های زیبا و معطر بهار نارنج هم بر روی درختان نارنج گیلان خودنمایی کرده و همه جا را از عطر خود لبریز می‌کند، افزود: شرایط اقلمیی در میزان تولید و برداشت شکوفه های بهار نارنج موثر است و امسال شرایط اقلیمی خوب باعث شد که شاهد افزایش تولید شکوفه‌های بهار نارنج گیلان باشیم.

    پارسافر ادامه داد: علاوه بر شرایط اقلیمی خوب یکی دیگر از دلایلی که میزان تولید بهار نارنج را در گیلان افزایش داد توسعه باغات استان است

    وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود باغداران استان گیلان امسال، حدود ۵۸۰ تن شکوفه بهار نارنج به ارزش ۳۴۸ میلیارد ریال برداشت کنند.

    مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: شکوفه های خشک شده بهار نارنج پای درختان می‌ریزد و کشاورزان به خصوص زنان روستایی فعالیت موثری در برداشت این محصول دارند.

    وی با اشاره به اینکه گلبرگ‌های بهار نارنج کیلویی ۶۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: بیشترین شکوفه‌های بهار نارنج در شهرستان‌های رودسر، املش، لنگرود، لاهیجان و تالش تولید می‌شود.

    پارسافر با بیان اینکه علاوه بر اینکه شکوفه های بهار نارنج در بین مردم و گردشگران مشتریان زیادی دارد، تصریح کرد: گل‌های این گیاه علاوه بر تولید مربای خانگی و دم نوش، در اسانس گیری و تهیه عرقیات استفاده می‌شود.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر