تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهاقتصاد
  • کد خبر : 47584
  • تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
  • پ
    معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

    آمادگی حمایت از شرکت های دانش بنیان را داریم

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، از آمادگی این معاونت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای پروژه ها باید با محور شرکت های دانش بنیان باشد.

    به گزارش عصر گیلان، سورنا ستاری در جمع پژوهشگران دانشگاه گیلان، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ تحت عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین»، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان ظرفیت بالایی در حوزه اشتغال آفرینی دارند.

    وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان این توانایی را دارند که مشکلات کشور در حوزه های مختلف را رفع کنند، افزود: از شرکت های دانش بنیان می خواهیم به صورت جدی و با برنامه ریزی وارد میدان شوند و به مردم کمک کنند.

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، از آمادگی این معاونت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای پروژه ها باید با محور شرکت های دانش بنیان باشد.

    ستاری، با تاکید بر لزوم بهره گیری از جوانان خلاق و نخبه در شرکت های دانش بنیان، اضافه کرد: به دنبال فراهم سازی زیرساخت های لازم برای فعالیت شرکت های دانش بنیان هستیم.

    وی امنیت غذایی را یکی از نیازمندی های روز دنیا و کشور دانست و یادآور شد: شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و دام پروری می توانند کشور را به سمت خودکفایی ببرند و استان گیلان ظرفیت بالایی در این بخش دارد.

    معاون رئیس جمهور، با بیان اینکه استان گیلان نیز می تواند در حوزه های مختلف از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کند، متذکر شد: استان گیلان از نیروی انسانی مستعد برخوردار بوده و لذا باید به مطالبه مردم پاسخ دهیم.

    با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مرکز نوآوری دانشگاه گیلان برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان افتتاح شد.

    این مرکز با هدف توسعه کسب و کارهای دانش بنیان از طریق تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی به منظور تبدیل شدن به قطب کارآفرینی مبتنی بر نوآوری در شمال کشور و در سطح ملی، شناسایی شرکت‌های همکار و تشکیل تیم صنعتی، ایجاد ارتباط بین هسته پژوهشی و شرکت همکار، تامین نیازها و رصد پیشرفت‌های انجام شده، تجاری سازی محصول نهایی و معرفی آن به بازار و تشویق افراد به تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آن‌ها ایجاد شده است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا

    مطالب مرتبط

    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر