تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهورزشی
  • کد خبر : 30011
  • تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
  • پ

    آذربایجان شرقی قهرمان مسابقات چوگان ساحلی کشور شد

    نخستین دوره مسابقات چوگان ساحلی قهرمانی کشور با برتری تیم صرافی بهنام تبریز آذربایجان شرقی در تالش گیلان پایان یافت.

    به گزارش عصر گیلان، در نخستین دوره مسابقات چوگان ساحلی قهرمانی کشور، تیم های چوگان همای رشت و رخش تالش از استان گیلان به همراه تیم های آذرخش شاهین شهر اصفهان، بوئین زهرا قزوین و صرافی بهنام تبریز آذربایجان شرقی حضور داشتند.

    تیم های شرکت کننده در این دوره از رقابت ها به مدت ۲ روز در ساحل شهرستان تالش با هم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم های صرافی بهنام تبریز و رخش تالش با غلبه برابر حریفان خود، به دیدار نهایی راه یافتند که در این مرحله، تبریزی ها با نتیجه هشت بر ۲ برابر حریف خود به برتری دست یافت تا عنوان قهرمانی اولین دوره مسابقات چوگان ساحلی کشور را به خود اختصاص دهد.

    در جریان این دیدار، تیم چوگان ساحلی صرافی بهنام تبریز در هر چهار چوکه (نیمه) برتر از حریف خود ظاهر شد و سرانجام نیز با به ثمر رساندن هشت گل و دریافت ۲ گل، به مقام قهرمانی کشور دست یافت.

    همچنین در دیدار رده بندی این دوره از رقابت ها، تیم های چوگان ساحلی بوئین زهرا قزوین و آذرخش شاهین شهر اصفهان رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت تیم بوئین زهرا قزوین حریف خود را شکست داد تا مقام سوم رقابت های چوگان ساحلی کشور را کسب کند.

    رشته ورزشی چوگان قدمتی چند هزارساله در ایران دارد که هم اینک نیز حدود ۸۰ کشور جهان در این رشته فعالیت می کنند و در ایران نیز پس از یک وقفه طولانی، اولین دوره رقابت های چوگان قهرمانی کشور با حضور ۶ تیم سال ۹۷ در تهران برگزار و در نهایت تیم میزبان قهرمان مسابقات شد.

    هم اینک حدود ۵۰ ورزشکار در رشته چوگان در گیلان فعالیت دارند که از این تعداد، ۱۰ ورزشکار در بخش آقایان و هشت ورزشکار در بخش بانوان مورد تایید فدراسیون چوگان هستند که می توانند در مسابقات رسمی حضور یابند. گیلان دارای دو زمین چوگان در تالش و رشت است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایرنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر