تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 27800
  • تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
  • پ

    ۸۰ درصد زندانیان گیلان در کارگاه های تولیدی اشتغال دارند

    مدیرکل زندان های گیلان اشتغال زندانیان و مهارت آموزی آنان را یکی از برنامه های مهم و اولویت عنوان کرد و گفت: ۸۰ درصد زندانیان استان در کارگاه های تولیدی اشتغال دارند.

    به گزارش عصر گیلان، رضا محمدی اصل اظهار داشت: هم اینک ۶۶ کارگاه فعال در حرفه های مختلف فعال هستند و به نوعی منبع درآمدی زندانیان در دوران محکومیت محسوب می شوند که بخش قابل توجهی از اقتصاد خانواده آنان را تامین می کندد.

    وی اشتغال را یکی از مهمترین ویژگی‌ برنامه‌های اصلاحی، تربیتی و بازپروری محکومان دانست و گفت: اشتغال زندانیان میتواند زمینه درآمدزایی و جامعه پذیری را رای این قشر ایجاد کند تا بار دیگر به چرخه جرم باز نگردند.

    مدیرکل زندان های گیلان ادامه داد: خوشبختانه هم اینک انجمن‌ های حمایت زندان‌های استان و بنیاد تعاون در حوزه اشتغال و مهارت آموزی زندانیان فعالیت بسیار مناسبی دارد که با حضور دیگر نهادها، ادارات و حمایت پیمانکاران در چارچوب قانون، می‌توان در گسترش این امر پویاتر باشند.

    محمدی در ادامه به طرح بازدید از خانواده های زندانیان نیز اشاره کرد و گفت: حمایت از خانواده‌ های زندانیان در بازدیدهای هفتگی نیز یکی دیگر از برنامه‌ های مورد تاکید ریاست سازمان زندان‌ های کشور است که در این راستا نیز از نیمه دوم سال گذشته تا پایان ۶ ماه نخست امسال، پنج هزار و ۵۰۰ سبد کالا، کارت هدیه، هزینه درمان و هزینه تحصیل به خانواده های زندانیان اهدا شد.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین ۲۰ دستگاه تبلت برای خانواده‌ های مددجویان از طریق مرکز مراقبت و انجمن‌ های حمایت اهدا شد و با تلاش‌های بسیار خوب رییس کل دادگستری و دادستان مرکز استان در بازدیدها از خانوادها، توانستیم برای سرپرستان برخی خانواده، مرخصی منجر به آزادی و عفو هم استفاده کنیم.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایرنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر