تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهاقتصاد
  • کد خبر : 40569
  • تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
  • پ
    وزیر جهاد کشاورزی:

    ۳۰ میلیارد تومان برای حراست از جنگل های گیلان اختصاص یافت

    وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان های شمالی به خصوص گیلان گل سرسبد بخش کشاورزی کشور هستند، گفت: ۳۰ میلیارد تومان هم برای حفظ و حراست جنگل های استان گیلان اختصاص دادیم. همچنین ۵۰ میلیارد تومان برای بهبود و توسعه باغات مرکبات نیز دیده شده است.

    به گزارش عصر گیلان، سید جواد ساداتی نژاد در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر برگزار شد، گفت: گیلان گل سرسبد کشاورزی کشور و از قطب های امنیت غذایی کشور است.

    وی با بیان اینکه روز گذشته وبیناری با هندوستان داشتیم و به زودی مشکلات کیوی رفع خواهد شد، اظهار کرد: مانعی برای ارایه تسهیلات جهت توسعه تولید درخت و درختچه های زینتی وجود ندارد.

    وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه یک میلیون تن واردات برنج داریم و با توجه به ظرفیت کشور نباید به واردات برنج خارجی متکی باشیم، خاطرنشان کرد: توافقاتی با قرارگاه سازندگی انجام شده تا افزایش تولید برنج در کشور رقم بخورد.

    ساداتی نژاد تصریح کرد: ۳۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای باغات و ۷۵ میلیارد تومان برای جوانسازی باغات چای اعتبار در نظر گرفته شده است.

    وی از اختصاص اعتبارات ۱۵ میلیارد تومانی برای رفع مشکل قرنطینه کشاورزی در رودسر خبر داد و افزود: ۳۰ میلیارد تومان هم برای حفظ و حراست جنگل های استان گیلان اختصاص دادیم. همچنین ۵۰ میلیارد تومان برای بهبود و توسعه باغات مرکبات نیز دیده شده است.

    وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزان عامل تولید قدرت برای کشور هستند و یادمان نرود که کشاورز یک تولید کننده است و فرقی با کارخانه ندارد، گفت: کشاورزی و دامداری صنعت هستند اما آنچنان که در حوزه صنعت سرمایه گذاری می شود در حوزه کشاورزی این اقدامات انجام نشده و مغفول مانده است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا

    مطالب مرتبط

    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر