تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهورزشی
  • کد خبر : 54917
  • تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰
  • پ
    جام جهانی ۲۰۲۲ قطر:

    پیروزی سوئیس برابر کامرون / برد سخت یاران رونالدو مقابل غنا / توقف اروگوئه مقابل کره جنوبی

    تیم ملی فوتبال سوئیس نخستین دیدار خود در بیست و دومین دوره رقابت های جام جهانی را با پیروزی برابر کامرون به پایان برد.

    به گزارش عصر گیلان، نخستین دیدار از گروه G بیست و دومین دوره رقابت های جام جهانی امروز پنجشنبه بین تیم های سوئیس و کامرون در ورزشگاه الجنوب دوحه برگزار شد که طی آن نماینده اروپا یک بر صفر به پیروزی رسید.

    شیرهای رام نشدنی آفریقا که در جام جهانی ۱۹۹۰ با پیروزی یک بر صفر بر آرژانتین در اولین دیدار خود شگفتی ساز شدند این بار نتوانستند برابر یکی از تیم های درجه دوم اروپا به پیروزی برسند و یک بر صفر بازی را واگذار کردند.

    «امبولو» در دقیقه ۴۸ توانست تیم ملی سوئیس را صاحب گل کند و بعد از آن تلاش دو تیم برای باز کردن دروازه ها راه به جایی نبرد تا این دیدار با برتری یک بر صفر قرمز پوشان به پایان برسد.

     

    توقف اروگوئه مقابل کره جنوبی

    بعد از دو پیروزی بزرگ برای تیم های عربستان و ژاپن، دیگر نماینده آسیا هم موفق شد در بازی اول خود به یک امتیاز دست پیدا کند.

    نخستین دیدار از گروه H بیست و دومین دوره رقابت های فوتبال جام جهانی امروز پنجشنبه در ورزشگاه اجوکیشن دوحه بین تیم های کره جنوبی و اروگوئه برگزار شد که طی آن دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند.

    در این دیدار نماینده آمریکای جنوبی زمان بیشتری از بازی را در اختیار داشت و بارها تا آستانه باز کردن دروازه نماینده آسیا پیش رفت اما دفاع خوب و هم نقص کره جنوبی اجازه نداد یاران لوئیز سوارز به گل برتری دست پیدا کنند.

    البته کره جنوبی هم نمایش خوبی در این دیدار داشت و در چند صحنه هم خطراتی را روی دروازه حریف ایجاد کرد اما نتوانست به گل برسد.

    پس از پیروزی عربستان برابر آرژانتین و برد شیرین ژاپن برابر آلمان، این بار کره جنوبی برابر اروگوئه که یکی از تیم های قدرتمند منطقه آمریکای جنوبی است، یک امتیاز گرفت تا به صعود از گروهش امیدوار باشد.

    کره ای ها در حالی برابر اروگوئه به تساوی رسیدند که تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی با این تیم آمریکای جنوبی که قبل از جام جهانی در اتریش برگزار شد یک بر صفر به پیروزی رسیده بود.

     

    برد سخت یاران رونالدو مقابل غنا

    تیم ملی فوتبال پرتغال نخستین دیدار خود در بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی را با پیروزی برابر غنا به پایان برد.

    دومین دیدار از گروه H بیست و دومین دوره رقابت های فوتبال جام جهانی بین تیم های پرتغال و غنا در ورزشگاه ۹۷۴ قطر برگزار شد که طی آن یاران کریستیانو رونالدو برابر حریف آفریقایی خود به برتری ۳ بر ۲ رسیدند.

    این دیدار در شرایطی آغاز شد که رونالدو پنجمین دوره حضورش در جام جهانی را تجربه می کرد و هنگام سرود ملی کشورش اشک ریخت. با این حال او در نیمه اول یک موقعیت خوب و تک به تک را از دست داد و یک گل هم به ثمر رساند که با خطا صورت گرفت، تا این نیمه با تساوی بدون گل به پایان برسد.

    در دقیقه ۶۳ مدافع تیم ملی فوتبال غنا درون محوطه جریمه رونالدو را سرنگون کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد تا کاپتیان تیم ملی پرتغال پشت توپ بایستدو در حالی که خود رونالدو و بازیکنان نیمکت نشین پرتغال استرس بالایی برای این ضربه داشتند در نهایت ستاره فوتبال دنیا این توپ را در دقیقه ۶۵ به تور دروازه چسباند.

    در ادامه تیم ملی غنا که موقعیت های کم تعدادی برای باز کردن دروازه حریف داشت بر فشارش روی دروازه تیم اروپایی اضافه کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند و در دقیقه ۷۳ این اتفاق رخ داد و در یک ضد حمله بازیکنان غنا موفق شدند دروازه حریف را توسط «آندره آیو» باز کنند تا کار به تساوی کشیده شود.

    این پایان کار نبود و پرتغالی ها در ادامه موفق شدند گل دوم را وارد دروازه حریف آفریقایی کنند. در دقیقه ۷۸ «ژوائو فلیکس» موفق شد برای دومین بار دروازه غنا را باز کند. آتش بازی یاران رونالدو ادامه داشت و «رافائل لیائو» در اولین توپی که پس از تعویض نصیبش شد دروازه غنا را در دقیقه ۸۰ باز کرد و گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

    رونالدو که با زدن یک گل در این دیدار به تنها بازیکنی تبدیل شد که در پنج دوره جام جهانی گل زده است در دقیقه ۸۸ تعویض شد و از زمین بیرون رفت.

    در دقایق پایانی بازی پرتغال که در نیمه دوم متحول شده بود بازهم موقعیت های خوبی برای رسیدن به گل های بیشتر داشت، اما نتوانست بر تعداد گل های خود اضافه کند اما در مقابل این غنا بود که در دقیقه ۸۹ به گل دوم رسید. در این دقیقه اشتباه مدافعان پرتغال در مهار بازیکن غنا توپی روی دروازه ارسال شد که «عثمان بوکاری» با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر

    مطالب مرتبط

  • پائز: ایران باید کنار هم جنگیدن را یاد بگیرد ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
  • پرسپولیس قهرمان شد ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۸
  • نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر