تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 27045
  • تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
  • پ

    ٢ نوجوان گیلانی در مسابقه ملی مهارت برگزیده کشوری شدند

    آریا بشیری و علیرضا اعرابی٢ دانش آموز رشته مهارتی استان گیلان توانستند در مسابقه ملی مهارت در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشته برنامه نویسی اندروید برگزیده کشوری شوند.

    به گزارش عصر گیلان، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هر ٢ سال یکبار برای شناسایی و کشف جوانان نخبه مهارتی کشور و ایجاد انگیزه در آنان، با مشارکت حامیان برون سازمانی و فعالان بخش خصوصی مسابقات ملی مهارت را برگزار می کند.

    این مسابقات در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری و بر اساس استانداردهای جهانی برگزار می شود و نفرات برتر مهارتی کشور به عضویت تیم ملی مهارت کشور درآمده تل به مسابقات جهانی مهارت اعزام شوند.

    مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: بخش فناوری اطلاعات نوزدهمین دوره‌ مسابقات ملی مهارت در ۶ رشته‌ رایانش ابری، امنیت سایبری، مدیریت سیستم‌های شبکه، راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، فناوری‌های وب، و توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل برگزار شد.

    محمد حسینی رشته های مهارتی را نیازهای واقعی و جدی برای توسعه آینده کشور در تمامی ابعاد دانست و تاکید کرد: خوشبختانه توجه دانش آموزان به رشته های مهارتی در حال افزایش است.

    مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقه های ملی مهارت پیش از این در رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات همزمان با سراسر کشور به صورت مجازی برگزار شده بود که در این رقابت ها امیرحسین خوشکام در رشته امنیت سایبری، علیرضا اعرابی و سید آریا بشیری در رشته توسعه نرم افزارهای موبایل، مبین نامور دریاسری، آروین بهمنیار و علی دوستی در رشته مدیریت سیستم های تحت شبکه به مرحله‌ نهایی کشوری این دوره از مسابقه ها راه یافته بودند که در نهایت دو نفر برگزیده کشوری شدند.

    مسابقه های جهانی مهارت در سال آینده میلادی به میزبانی شهر شانگهای چین نفرات برگزیده مرحله کشوری به مسابقه های ملی مهارت برای شرکت در اردو به منظور اعزام به مرحله جهانی انتخاب می شوند و نفر برگزیده اردو به مرحله جهانی راه می یابد.

    ٢٠ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارائه آموزش های مهارتی در گیلان فعالیت دارند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر