تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهویدیوها
  • کد خبر : 19750
  • تاریخ انتشار : ۰۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
  • پ

    وقتی «مادر» سپاه را به خدا نزدیک تر می کند

    سپاه و بسیج با احداث یک پل بتنی در دو روز مادری را که روزانه لرزان از آن عبور می کرد را نجات داد و با این عمل قابل تحسین خود را به خدا نزدیک تر کرد.

    به گزارش عصر گیلان، سپاه و بسیج از بازوان قابل اتکا و مورد اعتماد نظام و مردم در کشور هستند و هر جا که به حضور این اقشار نیاز باشد، تجربه نشان داده که حضور فعالانه و مثمر ثمری را از خود نشان داده اند.

    سپاه و بسیج مردمی روزگاری در تشکیل انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش حیاتی و محوری داشتند و پس‌ازآن نیز در عرصه‌های سازندگی، دفاع در برابر تهاجم فرهنگی و امنیتی و امروزه نیز در سنگرهای عمران، آبادانی و حفظ و پایداری سلامت پیشگام هستند.

    در ایام کنونی نیز که بسیج و سپاه شبانه روز دوشادوش مدافعان سلامت در سنگر دفاع و مقابله با کرونا می‌جنگد و سینه سپر می‌کند، همچنان توجه به دیگر نیازمندی‌های محرومان و مستضعفآن‌که ولی‌نعمتان انقلاب‌اند، در دستور کار قرار دارد.

    این بار سپاه در اقدامی قابل‌تحسین با استفاده از توان مردمی و بسیجی دریکی از روستاهای دهستان گوراب پس شهرستان فومن به ندای یک مادر کهن‌سال لبیک گفت و صدای وی را شنید و در پی تحقق مطالبه‌اش، شتافت.

    فیلمی از تردد یک پیر زن از روی یک پل چوبی مستهلک و فرسوده در روستا و ناتوانی و عبور با ترس و لرز پیرزن از روی آن‌که سپاه و بسیج با دیدنش تاب و طاقت نیاورد و با بهره گیری از توان مردمی دوروزه ساخت آن را شروع کرد و تحویل اهالی داد.

    سرهنگ محسن جعفری، فرمانده سپاه ناحیه فومن در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه برای ساخت پل عابر پیاده «مادر» سپاه و بسیج با همکاری دهیاری، شورا و پایگاه جهادی پای‌کار آمده، اظهار کرد: حدود 40 نفر ازجمله یک پیرزن از این پل در روستا استفاده می‌کردند که احداث یک پل مناسب از مطالبات به‌حق آن‌ها بود.

    وی با بیان اینکه برآورد اولیه برای احداث پل در روستا ۳۰ میلیون تومان ارزیابی‌شده بود، افزود: با استفاده از توان سپاه و بسیج و گروه‌های جهادی برای احداث و بهره‌برداری از پل مادر فقط ۱۵ میلیون تومان هزینه شد.

    فرمانده سپاه فومن با بیان اینکه این پل در سریع‌ترین زمان ممکن و ۴۸ ساعته آماده‌شده، گفت: این پل ۱۰ متر طول و یک و نیم متر عرض دارد.

    شنیدن مطالبات مردمی به‌ویژه اقشار محروم و مستضعف در جامعه یکی از حلقات مفقوده در دوره کنونی است و اقدام فرمانده سپاه فومن به‌عنوان قدرتمندترین تکیه‌گاه مردمی شایسته تقدیر است.

    گروه های جهادی بسیج و سپاه در شنیدن مطالبات مردمی، پاسخ به هنگام و جلب رضایتمندی مردم با احداث یک پل علاوه بر تحقق اهداف و وظیفه ذاتی سپاه و بسیج، فاصله رابطه خود با خالقشان را کوتاه‌تر کرده‌اند و با هر بار تردد از این پل صدقه جاریه برای خود ساخته‌اند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : فارس

    مطالب مرتبط

    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر