تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهحوادثویدیوها
  • کد خبر : 16848
  • تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
  • پ

    نجات کشتی لایروب از غرق شدن در آستارا + فیلم

    کشتی لایروب "اس پی دی" که به دلیل برخورد بدنه به جسم خارجی در محدوده اسکله بندر آستارا در حال غرق شدن بود، نجات یافت.

    به گزارش عصر گیلان، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: کشتی های امدادی بندرآستارا و بندرانزلی به محل حادثه اعزام شده و نیروهای کارکشته پس از چند ساعت تلاش موفق شدند با خالی کردن آب وارده شده به کشتی لایروب “اس پی دی” به ارتفاع یک متر و نیم، وضعیت این کشتی را به ثبات رسانده و 10 نفر از نیروهای آن نجات دهند.

    حمیدرضا آبایی با اشاره به مشارکت کشتی هایی از نیروی دریایی و مرزبانی برای جلوگیری از غرق شدن این لایروب، افزود: این کشتی لایروب متعلق به شرکت مهندسی حشمت رود است که وظیفه لایروبی بخشی از دریای خزر در دهانه اسکله مجتمع بندری آستارا را برعهده دارد.

    وی با اشاره به انجام عملیات رفع نقص شناور لایروب در کانال بندرگاه استارا، گفت: خارج کردن شناور از کانال و باز شدن مسیر تردد کشتی ها در این بندرگاه اولویت دارد.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: به دلیل وزش باد و مواج بودن دریا، شناور لایروب هنگام انجام عملیات لایروبی پس از برخورد با جسم خارجی، آسیب دیده و آب وارد موتورخانه این شناور شد.

    حمیدرضا آبایی با اشاره به اینکه به دلیل وجود عمق 5 و نیم متر در آن قسمت از کانال بندرگاه، احتمال مسدود شدن مسیر تردد کشتی ها به بندرگاه وجود داشت، اضافه کرد: با استفاده از یدک کش های اعزامی از انزلی و 2 قایق نجات نیروی دریایی و دریابانی، عملیات نجات بر روی این شناور در دست انجام است و همچنین با استفاده از 2 پمپ تخلیه آب از سوی جمعیت هلال احمر در حال خالی کردن آب از موتورخانه شناور لایروب هستیم.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : خبرگزاری صدا و سیما
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر