تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهفرهنگ و هنر
  • کد خبر : 35879
  • تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
  • پ
    مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

    میرزا کوچک جنگلی یک شخصیت بین المللی است

    مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، میرزا کوچک را ذاتا دارای یک شخصیت بین المللی دانست و گفت: میرزا کوچک به عنوان یک شخصیت بین المللی می تواند برای جهان الگو باشد و تفکر او باید در جامعه جاری و ساری شود.

    به گزارش عصر گیلان، فیروز فاضلی در نشست رونمایی از پوستر سی وسومین جشنواره تئاتر استانی در گیلان، با اشاره به برگزاری جشنواره مذکور با محوریت یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی، اظهار کرد: در میان شخصیت های مبارز، میرزا کوچک ذاتا دارای یک شخصیت بین المللی است.

    وی با بیان اینکه میرزا یارانی روسی، آلمانی، اتریسی و حتی انگلیسی داشت، افزود: به دنبال برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی بودیم و پروپزال مربوطه تهیه شده بود؛ متاسفانه در بزرگداشت شخصیت های بین المللی خودمان عملکرد خوبی نداریم و سعی می کنیم آنان را محلی نشان دهیم.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با تاکید بر لزوم معرفی شخصیت های ملی و بین المللی، اضافه کرد: میرزا کوچک به عنوان یک شخصیت بین المللی می تواند برای جهان الگو باشد و تفکر او باید در جامعه جاری و ساری شود.

    فاضلی، با اشاره به کمک های میرزا کوچک به مردم تهران در دوران قحطی، یادآور شد: مردم گیلان در دوران دفاع مقدس ۱۵۰۰ کامیون پشتیبانی به جبهه ها ارسال کردند که این روحیه نشات گرفته از همان فرهنگ همیاری و همدلی میرزا کوچک است که جنبه بین المللی دارد.

    وی سی وسومین جشنواره تئاتر گیلان را دارای ظرفیت بین المللی دانست و عنوان کرد: باید از این ظرفیت برای تبدیل هنرمندان محلی خودمان به شخصیت های ملی و بین المللی استفاده کنیم.

    مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، تبدیل مفهوم به عدد را بسیار جانکاه دانست و خاطرنشان کرد: عدد دارای منطق ریاضی است و منطق محدود است، اما بودگی انسان ظرفیت نامحدود دارد و هنرمند دارای بودگی است.

    فاضلی، عشق، ایمان و امید را لازمه رسیدن انسان از عدد به بودگی دانست و گفت: فرهنگ و هنر هم دارای عاملیت است و هم دارای کلیت، یعنی در فرهنگ و هنر انسان عامل است و همه نیازهای انسان در فرهنگ و هنر جمع می شود لذا نمی توان از فرهنگ و هنر تکه برداری کرد.

    وی با بیان اینکه کرونا به اجرای هنرمندان ضربه زد، اظهار کرد: دوران کرونا فرصتی برای بازبینی و تفکر در انسان ها ایجاد کرد و نوعی دورخیز برای پرواز بلندتر است.

    سید امیر مصباح، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز، با اشاره به ارسال ۱۴ اثر به دبیرخانه سی وسومین جشنواره تئاتر استانی، گفت: داوران بازبین بعد از پنج روز بازبینی آثار، شش اثر را شایسته حضور در مرحله نهایی این جشنواره دانستند.

    وی با بیان اینکه در آستانه یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی قرار داریم، عنوان کرد: امسال جشنواره تئاتر گیلان با محوریت میرزا کوچک برگزار خواهد شد و هنرمندان کارهای خود را به روح بلند و بزرگ این دلاور خطه گیلان که افتخار ایران و ایرانی است تقدبم خواهند مرد.

    معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به ایستادگی سردار جنگل در مقابل ظلم، گفت: امیدواریم گروه های تئاتر فضای استان را به فضایی در چارچوب تفکرات میرزا و ایستادگی در برابر ظلم تبدیل کنند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا

    مطالب مرتبط

  • تفکر و مکتب شهید جمهور در جامعه بسط داده شود ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
  • نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر