تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 61538
  • تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹
  • پ

    منطقه آزاد انزلی به‌ عنوان نقطه اتصال با اقتصاد بین‌الملل فاقد توسعه یافتگی لازم است

    استاندار گیلان گفت: منطقه آزاد انزلی نقطه اتصال ما با اقتصاد بین الملل است و علیرغم همه تلاش ها به هدف توسعه یافتگی مورد نظر دست نیافته ایم و هنوز در آغاز راه قرار داریم.

    به گزارش عصر گیلان، اسدالله عباسی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری منطقه آزاد انزلی گفت: برای کوتاه شدن این مسیر باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و هدف گذاری لازم را داشته باشیم و پروژه باقیمانده زیرساختی هم نداشته باشیم.

    وی گفت: ما در این منطقه با محدودیت زمین روبرو هستیم و باید به سمت توسعه عمودی حرکت کنیم و با حداقل زمین حداکثر بهره وری را داشته باشیم تا راندمان کار را افزایش دهیم.

    وی گفت: باید از معافیت های مالیاتی و امتیازات منطقه آزاد انزلی برای توسعه بخش تولید نیز استفاده کنیم. تولید در همه شهرک های استان انجام می شود اما در منطقه آزاد انزلی این تولید باید صادرات محور باشد.

    نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: سیاست راهبردی دولت آن است که بر اساس برنامه استراتژیک افق ۱۴۰۴ و برنامه هفتم توسعه اقتصاد دریا محور شکوفا شود. دریای خزر و بندر انزلی نزدیکترین فاصله را با پایتخت دارد لذا می تواند فرصت مناسبی برای موسسات گردشگری در این منطقه باشد.

    عباسی تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی یک منطقه آزاد گردشگری است باید از همه ظرفیت ها برای تبدیل شدن آن به هاب گردشگری منطقه استفاده کنیم.

    وی با اشاره به اینکه این منطقه بعنوان نگین اقتصادی گیلان است و ادامه داد: اگر صحبت از پیشرفت اقتصادی و توسعه اقتصادی دریا محور است منطقه آزاد انزلی می درخشد چون یک منطقه بین المللی است محدود به شهر انزلی و استان گیلان نیست.

    استاندار اضافه کرد: در بخش اقتصاد دریا محور موفق عمل نکردیم چنانکه دور زدن با قایق، گردشگری دریایی نیست بلکه باید بتوانیم با کشتی به شهرهای مختلف حاشیه سفر کنیم.

    وی با بیان اینکه در ۶ ماه اول سال دریای آرامی داریم که می‌توان برای این ظرفیت از آن استفاده کرد ضمن آنکه باید انسجام و همپوشانی بین بنادر وجود داشته باشد و از موازی کاری پرهیز شود.

    وی با بیان اینکه در بخش تجاری هم با اهداف مورد نظر فاصله بسیاری داریم، افزود: نظرات غیرکارشناسی درمورد الحاق زمین به منطقه آزاد انزلی قابل قبول نیست، در این خصوص الحاق زمینهای روستاهای اطراف منطقه آزاد انزلی منافع مردم، استان و کشور برای ما مهم است ضمن آنکه اظهار نظرات غیرکارشناسی قابل قبول نیست.

    وی با تاکید بر تسهیل روند سرمایه گذاری در استان گیلان افزود: در این استان بروکراسی اداری نداریم و مشکلات در این بخش حل شده است همه مدیران در کنار هم تصمیم گیری می‌کنند و مدیری نداریم که ناهماهنگ عمل کرده و مسیر خود را طی کند چون هدف یکی است و همه در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های راهبردی دولت عمل می نماییم.

    عباسی تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی فقط مختص گیلان نیست به تمام ایران تعلق دارد لذا روند اتصال خط ریل رشت به کاسپین باید تسریع یابد روند حال حاضر رضایت بخش نیست این پروژه علیرغم تاکیدات جدی گرفته نشده است این نوع کار کردن مناسب این دولت نیست. دقت کنید در هر کاری که انجام می دهید پایه‌های اقتصادی استان و کشور را محکم کند.

    وی در خصوص حل مشکل زمین ۵۰ هکتاری شهرک شماره ۳ منطقه آزاد انزلی نیز گفت :این مسئله با اختیارات استانی و ملی به زودی حل خواهد شد.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایرنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر