تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهاقتصاد
  • کد خبر : 46683
  • تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
  • پ
    استاندار گیلان:

    مشکل سراوان با اظهار نظرهای غیرکارشناسی حل نمی‌شود

    استاندار گیلان با بیان اینکه مشکل سراوان با اظهار نظرهای غیرکارشناسی حل نمی‌شود، گفت: بهره گیری از ظرفیت نخبگان و تفکیک زباله از مبدا باید به عنوان راهکار اساسی در دستور کار قرار گیرد.

    به گزارش عصر گیلان، اسدالله عباسی پیش از ظهر یکشنبه در همایش شوراهای استان گیلان ضمن گرامیداشت روز ملی شورا گفت: شوراها به عنوان عضوی از بدنه دولت و با هدف اهمیت دادن بیشتر به نقش مردم در ساختار تصمیم گیری و برای حل مشکلات محلی ایجاد شدند.

    استاندار گیلان با بیان اینکه تقویت ساختار شوراها و رفع ایرادات آن در تقویت ساختار حکمرانی مؤثر است، افزود: عدم انتخاب شهردار در برخی شهرها و شهرستان‌های استان پذیرفتنی نیست و افراد باید با کنار گذاشتن اختلاف سلیقه‌های سیاسی در پی توسعه شهر و روستاها باشند.

    وی با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای استان سو مدیریت وجود دارد که این امر موجب شده تا اقدامات نوآورانه و روزآمد در روند فعالیت‌ها وجود نداشته باشد، بیان کرد: یکی از مصادیق این موضوع، بی توجهی به بومی سازی در مبلمان شهری است.

    استاندار گیلان تراکم ساختمانی و ویلاسازی و ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها را بزرگترین قانون شکنی دانست و تصریح کرد: برای توسعه روستاها باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت کنیم تا شاهد توسعه متوازن و اصولی در این بافت ارزشمند باشیم.

    عباسی با اشاره به ابرچالش پسماند در گیلان، بیان کرد: فاجعه زیست محیطی سراوان نتیجه سو مدیریت ادوار مختلف، عدم دور اندیشی برخی مدیران نسبت به محیط زیست استان و سلامت جامعه است و باید با جلوگیری از تداوم روند فعلی، از بروز آسیب در بخش‌های دیگر جلوگیری کنیم.

    وی با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا مؤثرترین راهکار برای حفظ محیط زیست گیلان است، گفت: بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان علمی برای تصمیم‌سازی در خصوص تفکیک زباله از مبدا باید در دستور کار قرار گیرد.

    استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت کارخانه کمپوست لاکان رشت، بیان کرد: این کارخانه به صورت روزانه قابلیت تبدیل حدود ۲۵۰ تن زباله به کود آلی را دارد که مقرر شد در ۲ شیفت کاری، هر روز ۵۰۰ تن زباله را به کود آلی تبدیل کند و مکانی برای دفن ۲۵۰ تن باقیمانده کود آلی این کارخانه که کاملاً بی بو، خشک، بدون شیرابه و سازگار با محیط زیست سازگار است، در نظر گرفته شود.

    وی با اشاره به اینکه برای حل راهبردی چالش زباله در سراوان، برنامه ساخت کارخانه‌های کود آلی و زباله سوز ۶۰۰ تنی، ساخت تصفیه خانه شیرابه‌های حاصل از زباله‌های سراوان و بهسازی و پوشش محل دفن زباله در دستور کار قرار گرفته است، افزود: مشکل سراوان با اظهار نظرهای غیرکارشناسی حل نمی‌شود و باید به فکر اقدامی اساسی و ریشه‌ای باشیم.

    عباسی با اشاره به رهاسازی آب در بخش‌های مختلف استان، تصریح کرد: مدیریت آب کشاورزی در شرایط فعلی ضرورتی انکار ناپذیر است و امیدواریم با مصرف بهینه، عدالت در توزیع آب و همدلی مردم و مسئولان، سال زراعی خوبی را آغاز کنیم.

    وی با بیان اینکه از هفته آینده سفرهای شهرستانی را آغاز می‌کنم، ادامه داد: اعضای شوراهای شهر و روستا موظف به احصاء و انتقال مشکلات مربوط به بخش‌های خود هستند تا بتوانیم به صورت موثرتری مطالبات مردم را جامه عمل بپوشانیم.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر

    مطالب مرتبط

    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر