تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 40952
  • تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۱
  • پ

    مدیریتی جهادی برای نجات رودخانه های رشت و احیای تالاب انزلی

    استاندار گیلان گفت: مدیریتی انقلابی و جهادی برای نجات رودخانه های گوهر رود و زرحوب و نجات تالاب انزلی در حال انجام است.

    به گزارش عصر گیلان، اسدالله عباسی در کارگروه ملی نجات رودخانه های گوهر رود و زرجوب و احیای تالاب انزلی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: این سفر برکات فراوانی برای گیلان داشت و دو دستور فوری داشتیم که یکی کارگروه آزاد سازی سواحل و دیگری کارگروه احیا تالاب انزلی و نجات رودخانه های گوهر رود و زرجوب است.

    وی افزود: در خصوص آزادسازی اولین جلسه کارگروه را در استان تشکیل دادیم و قبل از ابلاغیه ریاست جمهوری، ضرب العجل از دستگاه ها خواستیم موارد را به استانداری در این موارد ابلاغ کنند.

    استاندار گیلان ادامه داد: در پی دستور رییس جمهور تخریب ساخت و سازهای ایجاد شده در حال انجام است و ما از این مدیریت جهاد و انقلابی بسیار خوشحالیم.

    وی تصریح کرد: در بازدیدی که رییس جمهور از رودخانه های گوهررود وزرجوب داشتند بسیار از این وضعیت ناراحت شدند که چرا به این وضعیت افتاده اند.

    وی خاطرنشان کرد: فجایع ناگوار زیست محیطی در این رودخانه ها رخ داده است و ورود این حجم از فاضلاب به رودخانه هاموجب وضعیت اسفناک کنونی شده است.

    عباسی با اشاره به اینکه دو جلسه استانی برای احیای رودخانه های رشت داشتیم و امروز اولین جلسه ملی است، اضافه کرد: تاکنون سابقه نداشته است بلافاصله پس از سفر هیات دولت برای اجرایی شدن مصوبات شاهد چنین پیگیری جهادی باشیم و این امر مایه خوشحالی است.

    وی گفت: بررسی و جلوگیری از ورود فاضلاب ها در ۱۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی که در حاشیه این رودخانه وجود دارد و مورد بازدید رییس جمهور نیز قرار گرفت، در اولویت کاری قرار دارد.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر