تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 38220
  • تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
  • پ
    امام جمعه صومعه‌ سرا مطرح کرد:

    قیام نهم دی میثاق با ولایت و آرمان‌های انقلاب و شهیدان است

    امام جمعه صومعه سرا گفت: قیام نهم دی میثاق با ولایت و آرمان‌های انقلاب و شهیدان است، برای برچیدن فتنه‌ای که اسلام و انقلاب را هدف قرار داده بود.

    به گزارش خبرنگار عصر گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین راشدی نوری در همایش گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی ضمن گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بیان کرد: نهم دی ماه روز حضور آگاهانه مردم ایران اسلامی در میثاق با ولایت و آرمان‌های انقلاب و شهیدان است برای برچیدن فتنه‌ای که اسلام و انقلاب را هدف قرار داده بود.

    امام جمعه شهرستان صومعه‌ سرا هدف دشمنان و جبهه استکبار را از ایجاد توطئه‌ها و فتنه‌ها بر علیه جمهوری اسلامی، تغییر افکار و رفتار مردم نسبت به نظام دانست و عنوان کرد: تقلب در انتخابات بهانه‌ای بود برای ایجاد فتنه 88 اما در حقیقت هدف دشمن تغییر نگرش، ایمان و اعتماد مردم به اسلام و انقلاب و ناکار آمد جلوه دادن نظام بود اما حضور آگاهانه مردم در صحنه و صبر و بردباری آنان و مدیریت و درایت رهبری انقلاب نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

    وی یکی از اهداف دشمنان در ایجاد فتنه 88 را نا امید کردن مردم از حضور در انتخابات دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران در میان همه حکومت‌هایی که مدعی دموکراسی و حقوق بشر هستند یک ویژگی خاص دارد و آن اینکه در طول چهل سال با همه موانع و بحران‌هایی که بر سر راهش بود توانسته است انتخابات‌های متعددی برگزار کند و حتی یک روزش را به تأخیر نیندازد.

    راشدی نوری غفلت از تحرکات و توطئه‌های دشمن، نگاه سطحی به حوادث، پیروی از هواهای نفسانی، شهوت مال و مقام و فاصله گرفتن از مسیر ولایت را از عوامل بروز فتنه‌ها دانست و بیان کرد: سه عامل ایمان و اعتقادات محکم، بصیرت و آگاهی کافی و اتحاد و یکپارچگی همه جانبه مردم رمز پیروزی بر توطئه‌های دشمنان و عبور از فتنه‌هاست و استمرار و ماندگاری انقلاب اسلامی در حفظ همین سه ویژگی است که دشمنان را در رسیدن اهدافشان ناامید کرده است.

    وی به نقش آمریکا در ایجاد گروه تروریستی داعش در منطقه اشاره کرد و افزود: هدف آمریکا از ایجاد گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، ضربه زدن به ایران بود که با فرماندهی سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی بساطشان از منطقه برچیده شد که این مساله باعث بغض و کینه آمریکای جنایتکار نسبت به سردار عزیزمان شد که با به شهادت رساندن او قلب میلیون‌ها نفر از مردم ایران را جریحه دار گردید.

    وی در پایان تاکید کرد: هرچند که جای خالی این شهید بزرگوار پر شدنی نیست اما راه و مکتب ایشان در قلوب آحاد مردم جامعه همواره ادامه خواهد داشت.

    گفتنی است در پایان این مراسم از ۷ نفر از مدیران مدارس دوره ابتدایی که به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، تجلیل به عمل آمد.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر