تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 53868
  • تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
  • پ
    رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد:

    فعالیت مرکز انرژی اتمی گیلان در بخش های صنعتی، پزشکی و کشاورزی

    رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مرکز آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی انرژی اتمی در گیلان برای استفاده از فناوری پرتودهی گاما در دو بخش صنعتی و کشاورزی و بخش‌های درمانی ساخته می‌شود.

    به گزارش عصر گیلان، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از محل احداث مرکز آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی سازمان انرژی اتمی استان گیلان در منطقه لاکان رشت، با اشاره به ساخت این مرکز در استان، اظهار کرد: مرکز آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی انرژی اتمی در گیلان برای استفاده از فناوری پرتودهی گاما در دو بخش صنعتی و کشاورزی و بخش‌های درمانی ساخته می‌شود.

    وی با بیان اینکه فاز نخست مرکز مذکور در دو محور کشاورزی و صنعتی فعالیت خواهد کرد، افزود: به دنبال پرتودهی پزشکی، هسته ای و مواد غذایی هستیم.

    رئیس سازمان انرژی اتمی، استفاده از فناوری پرتودهی گاما در حوزه کشاورزی را از مهمتری وظایف این مرکز در استان گیلان دانست و یادآور شد: این مرکز در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار احداث می شود.

    اسلامی با بیان اینکه مرکز انرژی اتمی گیلان به یکی از مراکز علوم و فنون کشور تبدیل می شود، گفت: مسائل زیست محیطی گیلان از جمله پسماند می تواند با فناوری هسته ای و پرتودهی گاما رفع شود و ذا نیازمند عزم مسئولان استان در پیگیری این موضوع هستیم.

    وی با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی در حوزه های علمی و فناورانه، عنوان کرد: انرژی هسته ای و فناوری های مرتبط به توسعه کشور شتاب می بخشد؛ البته دشمنان ما فقط انرژی اتمی را در سلاح های هسته ای خلاصه می کنند، اما می توانیم از آن برای بهبود زندگی مردم استفاده کنیم.

    رئیس سازمان انرژی اتمی فاز بعدی مرکز انرژی اتمی گیلان را در حوزه درمانی دانست و خاطرنشان کرد: این مرکز با فعالیت در بخش های پرتودهی و پلاسما می تواند به توسعه بهداشت و درمان استان کمک کند. همچنین از مرکز پلاسما برای درمان دیابت و تومورهای سرطانی بهره خواهیم گرفت.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر