شهید رییسی اعتقاد عملی به گفتمان امام راحل داشت
امام جمعه فومن با بیان اینکه «شهید رییسی» اعتقاد عملی به گفتمان امام خمینی(ره) داشت، گفت: مردم رییس جمهوری می خواهند که به این گفتمان ها پایبند باشد.
به منظور جلوگیری از اعمال تعرفه اینترنت عادی برای مشترکان و جلوگیری از متضرر شدن کاربران تلفن همراه، طرح «کنترل مصرف آزاد اینترنت» توسط اپراتورها طراحی شده و مشترکان میتوانند دسترسی خود به اینترنت با تعرفه عادی را مسدود کنند تا پس از اتمام اعتبار بسته اینترنت مشترکان، دسترسی به اینترنت آنها متوقف شود.
به گزارش عصر گیلان، براساس مصوبه شماره ۵-۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مشترکان تلفن همراه باید توجه داشته باشند در صورتی که بدون خرید بسته اینترنت و یا پس از پایان بسته اینترنتی خود، از این سرویس استفاده کنند، تعرفه اینترنت آنها به صورت تعرفه آزاد محاسبه میشود. از همین رو ارائهدهندگان خدمت اینترنت همراه موظف هستند قبل از تمام شدن اعتبار (اعتبارحجمی یا اعتبار زمانی) بستههای اینترنت مشترکان و یا در صورت استفاده مشترکان بدون داشتن بسته تشویقی، پایان اعتبار بسته و یا استفاده از اینترنت با تعرفه آزاد را در قالب پیامک به مشترکان اطلاعرسانی کنند.
براساس مفاد بندهای پروانه اپراتورها، ارائه دهندگان خدمت اینترنت همراه موظف هستند در حساب کاربری مشترکان جزئیات ریزمصرف اینترنت مشترکان را به آنها نمایش دهند.
به منظور جلوگیری از اعمال تعرفه اینترنت عادی برای مشترکان و جلوگیری از متضرر شدن کاربران تلفن همراه، طرح «کنترل مصرف آزاد اینترنت» توسط شرکتهای همراه اول و ایرانسل طراحی شده و در دسترس عموم مشترکان قرار گرفته است. مشترکان با استفاده از این طرح میتوانند دسترسی خود به اینترنت با تعرفه عادی را مسدود کنند تا پس از اتمام اعتبار بسته اینترنت مشترکان، دسترسی به اینترنت آنها متوقف شود. مشترکان باید توجه داشته باشند در صورت فعالسازی این طرح، همزمان با اتمام بسته اینترنتی و در صورت عدم رزرو بسته جدید، اینترنت گوشی آنها کاملا قطع میشود.
برای فعال یا غیرفعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد، مشترکان میتوانند به اپلیکیشن مدیریت حساب مشترکان اپراتور خودشان (همراه اول MyMci و ایرانسل MyIrancell) مراجعه کرده و یا از کدهای دستوری (USSD) استفاده کنند که این کدهای دستوری در جدول زیر آمده است.
به علت بالا بودن هزینه اینترنت عادی به همه کاربران توصیه میشود متناسب با مصرف خود از بستههای اینترنت تلفن همراه استفاده کنند. برای مصارف با حجم بالا استفاده از بستههای تلفن همراه طولانی مدت (شش ماهه، سالانه) بهصرفهتر است. از طرفی با توجه به تفاوت هزینه اینترنت همراه و ثابت، برای مصارف با حجم بالا از قبیل VOD و IPTV پیشنهاد میشود از خدمت اینترنت ثابت که بر روی خط تلفن ثابت ارائه میشود، استفاده کنند. بهتر است کاربران برای جلوگیری از هدررفت حجم اینترنت، تنظیمات اپلیکیشنها و نرمافزارهای خود را به نحوی تنظیم کنند که از دانلود فایلها یا بهروزرسانی خودکار جلوگیری شود.
مشترکان در صورت نارضایتی از سرویس دریافتی میتوانند از طریق تماس با پشتیبانی یا طرح شکایت در سایت اپراتور، شکایت خود را ثبت کنند. در صورت عدم رسیدگی اپراتور به شکایت مشترک و یا درصورتی که کاربران در این مرحله موفق به احقاق حقوق خود نشوند، میتوانند برای طرح شکایت از طریق برقراری تماس تلفنی با شماره ۱۹۵ یا درج موضوع در درگاه www.195.cra.ir اقدام کنند.
مطالب مرتبط
مطالب پیشنهادی