تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 37597
  • تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
  • پ
    مدیر کل محیط زیست گیلان تأکید کرد؛

    ضرورت به‌روزرسانی اعتبارات مربوط به احیای تالاب انزلی

    مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به کمبود اعتبارات برای احیای تالاب انزلی، گفت: اعتبارات احیای تالاب باید با توجه شرایط امروز بروزرسانی شود.

    به گزارش عصر گیلان، ساسان کفایی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی وضعیت تالاب‌های گیلان با بیان اینکه طبق قانون حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و وضعیت تالاب انزلی باید به مرحله مطلوب برسد، گفت: تالاب انزلی ساحلی و دریایی بوده و سطح تراز آن با سطح تراز دریای خزر برابر است.

    مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه دو هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان امکانات به شرکت آبفای استان برای ساماندهی فاضلاب شهرهایی که به تالاب انزلی هدایت می‌شود تخصیص داده شده است، بیان کرد: موضوع تالاب انزلی فرا دستگاهی بوده و سازمان‌های مختلفی درگیر آن هستند.

    وی ادامه داد: عدم لایروبی، عدم آبخیزداری و ورود بی رویه فاضلاب صنعتی، خانگی کشاورزی به تالاب و برداشت آب تالاب در زمان کشاورزی میزان تخریب تالاب را تسریع کرده است.

    کفایی با اشاره به کمبود شدید اعتبارات برای احیای تالاب انزلی تصریح کرد: دو هزار و ۵۵۸ میلیارد تومانی که برای احیای تالاب در نظر گرفته شده برای زمانی است که دلار حدود ۱۲ هزار تومان بود لذا اولین اقدام در این حوزه باید به روز رسانی این مبلغ باشد.

    مدیرکل محیط زیست گیلان با بیان اینکه هیچ دستگاه مرتبطی در گیلان حتی یک ریال جذب اعتبار برای پاکسازی سنبل آبی نداشت، افزود: بسیج و سپاه با کمک جوامع محلی که در حاشیه تالاب هستند بخشی از سنبل‌ها را پاکسازی کرد.

    وی با اشاره به اختصاص ۱۲ میلیارد تومان برای جلوگیری از آلودگی عرصه‌های تالابی گیلان اظهار کرد: متأسفانه مبلغ مذکور جذب نشد البته موضوع خارج از اختیارات دستگاه اجرایی بود.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر