تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهاقتصاد
  • کد خبر : 32222
  • تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
  • پ
    مدیرکل شیلات گیلان عنوان کرد:

    صید ۱۸۳ تنی انواع ماهیان استخوانی خزر توسط صیادان گیلانی

    مدیرکل شیلات گیلان گفت: ۴۹ شرکت صیادی پره با حدود ۴۰۰۰ صیاد گیلانی از ۲۰ مهر کار خود را آغاز کرده و تاکنون ۲۷۹۵ مرحله پره کشی داشتند.

    به گزارش عصر گیلان، عظیم مدبری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه صیادان گیلانی از ابتدای فصل صید تا پایان دهه اول آبان موفق شدند ۱۸۳ تن انواع ماهیان استخوانی را از دریای خزر صید کنند، گفت: ۴۹ شرکت صیادی پره با حدود ۴۰۰۰ صیاد گیلانی از ۲۰ مهر کار خود را آغاز کرده و تاکنون ۲۷۹۵ مرحله پره کشی داشتند.

    وی اغلب ماهیان صید شده از خزر را دو گونه سفید و کفال با ۹۷ درصد صید دانست و افزود: صیادان گیلانی در این مدت ۲۶ تن ماهی سفید و ۱۵۲ تن ماهی کفال و پنج تن سایر ماهیان استخوانی دریای خزر را به ارزش ۱۳۴ میلیارد ریال صید کرده اند.

    مدیرکل شیلات گیلان اضافه کرد: با توجه به شرایط نامناسب دریا و صید غیر مجاز، صید ماهی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد کمتر شده و امیدواریم با بهبود شرایط آب و هوایی اوضاع بهتر شود.

    مدبری همچنین از افزایش شش درصدی صید کیلکا در گیلان خبر داد و عنوان کرد: ۲۴۰ صیاد گیلانی امسال ۴۴۱۳ کیلوگرم کیلکا از خزر صید کردند.

    وی با اشاره به اینکه ارزش این میزان کیلکا ۲۵ میلیارد تومان است، گفت: قیمت هر کیلوگرم ماهی کیلکا برای مصرف انسانی ۷۰۰۰ تومان است.

    مدیرکل شیلات گیلان، بیشتر کیلکاهای صید شده را مناسب برای تهیه پودر ماهی در کارخانجات دانست و عنوان کرد: شاهد افزایش سه درصدی میزان دریانوردی شناورهای صید کیلکا هستیم.

    وی خاطرنشان کرد: سرانه صید هر شناور به ۱۴۷ تن رسیده و شناورهای کیلکاگیر این استان از ابتدای امسال تاکنون در ۱۹۲۷ شب دریانوردی موفق به صید این مقدار کیلکا شده اند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک

    مطالب مرتبط

    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر