تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهورزشی
  • کد خبر : 9314
  • تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
  • پ
    شانزدهمین دوره جام ملت های اروپا؛

    صعود مقتدرانه آتزوری به یک هشتم نهایی / برتری سوئیس مقابل ترکیه

    تیم ملی فوتبال سوئیس با برتری ۳ بر یک برابر ترکیه شانس زیادی برای صعود به دور بعد دارد و ترکیه نیز دست خالی با ۳ باخت یورو ۲۰۲۰ را ترک کرد.

    به گزارش عصر گیلان، دو تیم ملی فوتبال سوئیس و ترکیه در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت های اروپا برابر هم به میدان رفتند.

    سوئیس خیلی زود توانست به گل اول برسد. هریس سفروویچ در دقیقه ۶ سوئیس را پیش انداخت و گل اول بازی را به ثمر رساند. ترکیه بلافاصله برای زدن گل پیش کشید و مرت مولدر در دقیقه ۱۶ می توانست گلزنی کند که سومر دروازه بان سوئیس دروازه تیمش را نجات داد.

    سوئیس در درقیقه ۲۶ با ضربه ژردان شکیری به گل دوم خود نیز رسید تا کار برای ترکیه بسیار سخت شود. شکیری دو دقیقه بعد می توانست گل سوم را نیز به ثمر برساند که ناکام بود و نیمه اول با برد دو بر صفر سوئیس به پایان رسید.

    ترکیه در دقیقه ۶۲ توانست با ضربه عرفان قهوه‌چی به گل اول خود در یورو ۲۰۲۰ دست یابد ولی سوئیس بلافاصله در دقیقه ۶۸ به گل سوم خود نیز رسید. ژردان شکیری دومین گل خود در این دیدار و این تورنمنت را به ثمر رساند تا به جمع بازیکنان دو گله جام اضافه شود و سوئیس ۳ بر یک از حریف خود پیش بیفتد.

    سوئیس اکنون با ۴ امتیاز در صدر تیم های سوم گروه‌های ۶ گانه قرار دارد و باید منتظر سایر نتیجه ها بماند تا مشخص شود این تیم می تواند به دور بعد راه یابد یا خیر.

     

    صعود مقتدرانه آتزوری به یک هشتم نهایی

    ایتالیا با برتری مقابل ولز بدون گل خورده و با ۹ امتیاز به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

    ایتالیا و ولز در سومین دیدارشان در چارچوب مرحله گروهی جام ملت های اروپا به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر آتزوری به پایان رسید. با این نتیجه ایتالیا با ۹ امتیاز و ولز با چهار امتیاز در رده‌های اول و دوم گروه A این رقابت ها قرار گرفتند و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند. با این نتیجه ایتالیا در مرحله گروهی توانست بدون گل خورده صعود کند.

    در این دیدار ایتالیا با این که تغییرات زیادی در ترکیب خود به خصوص در خط حمله داشت اما توانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد و موقعیت های زیادی روی دروازه ولز ایجاد کند. آن‌ها در دقیقه ۳۹ با استفاده از ارسال وراتی از روی ضربه ایستگاهی توسط پسینا به گل برتری رسیدند.

    البته ولز هم در این دیدار دست و پا بسته و قبل از اخراج امپادو در دقیقه ۵۶ موقعیت های بسیار خوبی روی دروازه ایتالیا ایجاد کردند اما پس از آن کمتر توپ و میدان را در اختیار داشتند.

    از اتفاقات جالب این دیدار می توان به تعویض دوناروما، دروازه‌بان ایتالیا و آمدن سیریگو به میدان اشاره کرد. این تعویض در حالی انجام شد که دوناروما هیچ گونه مصدومیتی نداشت و مانچینی با این تعویض به سیریگو اجازه داد که بازی در یورو را تجربه کند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا

    مطالب مرتبط

  • پائز: ایران باید کنار هم جنگیدن را یاد بگیرد ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
  • پرسپولیس قهرمان شد ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۸
  • نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر