تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهاقتصاد
  • کد خبر : 42388
  • تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
  • پ
    مدیرکل گمرک آستارا خبر داد:

    صادرات ۵۳۲ میلیون دلاری کالا از گمرکات آستارا / درآمد ۱۹۰۰ میلیاردی این گمرک

    مدیرکل گمرک آستارا، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۵۳۲ میلیون دلار از گمرکات سه گانه آستارا به خارج از کشور صادر شده است.

    به گزارش عصر گیلان، سعید نادری، اظهار کرد: در یازده ماه گذشته، یک میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۰۰ تن کالا به ارزش ۵۳۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۵۰۰ دلار کالا از گمرکات سه گانه آستارا به خارج از کشور صادر شده است.

    وی با بیان اینکه این کالاها شامل محصولات کشاورزی، پتروشیمی، معدنی، مصنوعات پلاستیکی، کاشی و سرامیک، سنگ های معدنی، لبنیات و انواع آبزیان است، ادامه داد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزنی ۹۳ درصد و از لحاظ ارزش ۱۰ درصد رشد دارد.

    نادری به میزان واردات کالا از طریق مرزهای زمینی، دریایی و ریلی آستارا اشاره کرد و افزود: طی مدت مذکور، ۱۹۱ هزار و ۵۳۵ تن کالا به ارزش ۹۹ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۱۵۴ دلار از طریق این مرزها وارد کشور شده است.

    وی با اشاره به اینکه، “ترانزیت” از دیگر رویه های فعال در گمرک آستارا می باشد، خاطر نشان کرد: ۲۰۶ هزار و ۳۳۷ تن کالا به ارزش ۹۳۷ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۱۲۲ دلار ترانزیت خارجی گمرک مقصد آستارا در این مدت بوده است.

    وی اضافه کرد: این میزان ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۲۸ درصد و از لحاظ ارزش ۱۴۳ درصد افزایش داشته است.

    مدیرکل گمرک آستارا در ادامه میزان ترانزیت خارجی گمرک مبدأ آستارا را ۱۹۲ هزار و ۱۰۶ تن برشمرد و گفت: این میزان کالا، ۱۸۵ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۴۱۴ دلار ارزش دارد.

    وی در پایان تصریح کرد: درآمد عمومی گمرک آستارا در این مدت ۱۹۰۰ میلیارد ریال بوده است که وصول شد.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    برچسب ها :

    مطالب مرتبط

    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر