تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 63734
  • تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
  • پ
    امام جمعه فومن:

    شهید رییسی اعتقاد عملی به گفتمان امام راحل داشت

    امام جمعه فومن با بیان اینکه «شهید رییسی» اعتقاد عملی به گفتمان امام خمینی(ره) داشت، گفت: مردم رییس جمهوری می خواهند که به این گفتمان ها پایبند باشد.

    به گزارش عصر گیلان، حجت الاسلام محمد امین نقدی بعد از ظهر یکشنبه در مراسمی به مناسبت سی و پنجمین‌سالگرد عروج معمار کبیر انقلاب اسلامی در کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و با حضور مسؤولان و کارکنان ادارات با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت امام خمینی (ره) و با یادآوری اینکه آثار و برکات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی امروز قابل مشاهده است، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی به معنای واقعی کلمه در روز ۱۴ خرداد ماه سال ۱۳۶۸ داغدار و عزادار رهبر فقید انقلاب اسلامی شدند.

    وی با اشاره به اینکه در وصیت نامه امام راحل به وضوح آرامش موج می‌زد و همین آرامش سبب شد تا کشور بعد از رحلت ایشان از مسیر اصلی خود خارج نشود، افزود: این در حالی است که دشمنان انقلاب اسلامی آن زمان از رحلت ایشان شاد بودند و می‌پنداشتند که ۱۴ خرداد پایان انقلاب اسلامی خواهد بود اما این گونه نشد.

    وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف مهمی که امروز بر عهده همه ما است، حفظ درخت تنومند انقلاب اسلامی بعد از رحلت امام خمینی (ره) به عنوان ریشه این درخت است، ادامه داد: خط و مکتبی که امام راحل برای ما ترسیم کرد، خط اسلام بود و امروز بعد از گذشته ۳۵ سال از رحلت ایشان، شاهد آثار و برکات آن هستیم.

    نقدی بیان کرد: در طول تاریخ آیات و مصادیق فراوانی آمده از صحابه پیامبر اکرم (ص) گرفته تا سایر بزرگ مردانی که در طول تاریخ این مسیر روشن و نورانی پیامبر و اهل بیت (ع) را ادامه داده‌اند و یک مصداق بارز و نمونه آشکار آن شخص مقام معظم رهبری است.

    امام جمعه فومن افزود: از حیث «اشداء علی الکفار» گاهی حرف‌های شنیده می‌شود مبنی بر کوتاه آمدن، گفتگو و همراهی با دشمن اما چنین چیزی با منطق قرآن سازگاری ندارد و مقام معظم رهبری نیز بیان فرموده‌اند که هزینه مقاومت به مراتب کمتر از هزینه تسلیم شدن است و برای قاطعیت در برابر دشمن نیاز به اقتدار است و ایشان همواره بر اقتدار نظام اسلامی تاکید داشتند از جمله اقتدار علمی، دفاعی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که در برخی عرصه‌های علمی و دفاعی پیشرفت‌های خوبی داشتیم و این‌ها عامل اقتدار نظام است و به گونه‌ای این اقتدار برای دشمن ثابت شده و می‌داند که با برخورد نظامی قادر به مقابله با نظام اسلامی نخواهند بود.

    امام جمعه فومن در ادامه ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان در سانحه هوایی، یکی از ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله رئیسی را اعتقاد عملی به گفتمان امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: مردم امروز از نظام مقدس جمهوری اسلامی، رئیس‌جمهوری می‌خواهند که به گفتمان امام راحل قلبی و عملی پایبند باشد.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر